top of page

תכנית הלימודים השנתית של מרכז בודותרפיה
תשפ"ה 2024-2025

רישם לסדנא

 

קורס שנתי ללימוד ותרגול של דרך החמלה, הזן-בודהיזם והבודותרפיה

תשפ"ה

 

הקורס פתוח לכל מי שמעונין או מעוניינת לעבור שנה של לימודים חוויתיים, 

המשלבים מיינדפולנס בתנועה (Moving Zen) מתוך הצ'יקונג ואמנויות הלחימה,

פיתוח כוחות המיינדפולנס והחמלה העצמית,

לימוד והעמקה בדהארמה ובזן-בודהיזם וחיבור עמוק לגוף, לתנועה ולטבע

 

תאריך פתיחה: 7 נובמבר 2024

 

את הקורס ילמד גבו וייס

פסיכותרפיסט ומטפל זוגי ומשפחתי מוסמך – מדריך, מטפל מיני מוסמך – מדריך, חבר באיגוד הישראלי לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, ממובילי הטיפול ממוקד חמלה (CFT) בארץ.

עוסק שנים בהוראה ובהכשרת מטפלים בתכנית לטיפול מיני ובתכנית לתרפיה מבוססת מיינדפולנס באוניברסיטת בר אילן. מפתח גישת ה"בודותרפיה", מחבר הספר "בודותרפיה: היסודות המרפאים של אמנויות הלחימה" ומאמרים נוספים בתחום.

גבו הנו ראש דוג'ו נצר סרני לקראטה "שוטוקאן", וראש "הסנגהא בחורשה" לתרגול זן-בודהיסטי וזן-בתנועה.

 

מטרת תכנית הלימודים

 הלימודים נשענים על 6 יסודות:
1. אימון במדיטציה בישיבה, עמידה והליכה.
2. חיבור ושחרור הגוף והתודעה דרך התנועה והחוכמה המגיעה מהצ׳יקונג והלב של אמנויות הלחימה.
3. לימוד זן בודהיזם, מיינדפולנס וחמלה עצמית המלווה בתרגול שיתוף ושיח.
4. חיבור לטבע הסובב אותנו והנמצא בתוכנו דרך מיינדפולנס ומדיטציה עם הטבע.
5. תשומת לב עמוקה לנשימה מודעת ומשחררת.
6. התבוננות על קשרים ויחסים עם עצמנו, עם הזולת והעולם מתוך הלימוד והתרגול.

היקף תכנית הלימוד

75 שעות לימוד אקדמיות.

15 מפגשים, של 5 ש"א, אחת לשבוע, בימי חמישי בשעות 9:45 עד 14:00 ב"חורשה" בנצר סרני.

 

בתאריכים (* בתאום עם הקבוצה, יתכנו שינויים בתאריכי הלימוד לאורך השנה):

7/11, 21/11, 5/12, 19/12, 2/1/25, 16/1, 30/1, 13/2, 27/2, 13/3, 27/3, 10/4, 24/4, 8/5, 22/5

עלות שנת הלימודים:

  • עלות שנת הלימודים הנה 4500 ש"ח

רקע על הבודותרפיה

בודותרפיה הנה גישה המשלבת את החוכמה וההבנה הגופנית-תנועתית של אמנויות הלחימה, הפסיכולוגיה הבודהיסטית, פיתוח התודעה החומלת והטיפול ממוקד חמלה (CFT) . חיבור זה יוצר גישה אורגנית ואפקטיבית, המסייעת למטפלים במפגש עם טיפולים קשים, תקיעויות, ומפגש עם סערות במרחבים המורכבים של עולם הריפוי והסיוע. מחוץ למרחב הסיוע והטיפול, גישה זו יכולה להיות רלוונטית ואפקטיבית לכולנו, בני האדם החיים בעולם מורכב וכל כך לא פשוט כבני אדם.

לאמנויות הלחימה המסורתיות, לפפסיכולוגיה הבודהיסטית ולעבודה על צמיחה נפשית מטרות משותפות, אליהן ניתן להגיע בדרכים שונות. המטרה באמנות הלחימה המסורתית הנה היכרות והתמודדות עם 'האויבים הפנימיים' הנמצאים בתוך כל אחד מאתנו, חוסמים את התפתחותנו, פוגעים בשמחה, בקשרים הבין אישיים, ביכולת לפתח קשרי אהבה ולממש את עצמנו. גם באמנויות הלחימה וגם בחיים, אנו מתמודדים עם פחדים וחרדות, ערך עצמי ובטחון עצמי נמוכים, הימנעויות, וקשיים חברתיים ותפקודיים. כל אלו הן סיבות להגעתנו לטיפול נפשי, מכיוון שהם פוגעים באיכות חיינו וביכולתנו לממש את עצמנו. הפסיכולוגיה הבודהיסטית והבודו מאפשרות מגע נוסף ורחב יותר עם חלקים מורכבים אלו שבתוכנו.

 

הבנה זו נתמכת בניסיון רב, וגוף מחקר וכתיבה מקצועית ענפים, המתפתחים בעולם החל משנות התשעים של המאה הקודמת, בהם נעמיק במסגרת הקורס. בעידן בו אנו רואים יותר ויותר את הפסיכותרפיה ומקצועות הסיוע, עוסקים ביחידה 'גופנפש', אמנויות הלחימה המסורתיות והזן בודהיזם מציעים תהליך גופני-נפשי אשר מטרתו הנה פיתוחן של איכויות החמלה – אומץ לב, עוצמה פנימית שלווה, Wisdom, Caring, עיניים טובות, רוך ולב חם, ואימון בהרפיה ושחרור בעין הסערה או בתוך הקושי. במילותיו של פונקושי, מייסד הקראטה, ההולך בדרך הלוחם אינו עוסק בניצחון או הפסד בקרב, אלא בהתפתחות האופי של המתאמן, וחיזוק איכות פנימית של שלווה–אמיצה וכנות במפגש עם המציאות והאתגרים שהיא מעמידה בפנינו.

 

עוד מימי הסמוראים ביפן, דרך הלוחם, נטועה עמוק בעולם הזן בודהיזם, ובכוחות המרפאים של ההתבוננות והתרגול הבודהיסטי בחיינו. בתכנית הלימוד, נכנס לעומקן של ההמשגות והרעיונות המרכזיים מתוך החשיבה הזן בודהיסטית, נכיר את מורי הזן והבודו המרכזיים והקרובים לליבי, נתרגל מדיטציה בישיבה ובתנועה, ונתחבר לכוח המרפא של המיינדפולנס, החמלה, תפיסת הריקות, אי אחיזה והצמדות, תפיסת העצמי בזן וכדומה.

 
 
טופס רישום לסדנא

תודה, אצור קשר להמשך תהליך

bottom of page