חדש! באוניברסיטה הפתוחה תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית

הפסיכולוגיה הקוגניטיבית עוסקת בשאלות מרכזיות שהעסיקו פילוסופים ופסיכולוגים מזה עידן עידניים: כיצד פועלת ההכרה? מה הקשר בין שפה לחשיבה? מה קובע אילו אירועים נזכור? עד כמה הזיכרון שלנו מדויק? כיצד אנחנו תופסים עולם עשיר ומורכב בעוד שיכולות הקשב שלנו מצטמצמות? כיצד ניתן לשפר את יכולותינו קוגניטיביות – לשפר זיכרון, למידה, להתגבר על הטיות? 


במסגרת הלימודים ירכשו הסטודנטים והסטודנטיות הבנה מעמיקה של תופעות, מודלים ופרדיגמות הנמצאות בחזית המחקר המדעי של הקוגניציה: החל בתהליכי תפיסה מוקדמים, דרך קשב ומנגנוני למידה ועד זיכרון ושפה. הלימודים בתכנית שמים דגש על פיתוח יכולת חשיבה ביקורתית, הבנה מעמיקה של הליך המחקר המדעי וחשיפה למגוון רחב של נושאים תיאורטיים ויישומיים מכל גוני הקשת הקוגניטיבית.   

תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית נלמד במסלול מחקרי (תזה) בלבד, ומהווה ביסודו תשתית להמשך מחקר בתארים מתקדמים בתחומים שונים. בנוסף, מקנה התכנית גם כלים חשיבתיים ומתודולוגיים אשר רלוונטיים לשדה התעסוקתי בתחומים של ניתוח נתונים (לרבות נתוני עתק – Big Data), הנדסת אנוש, פסיכומטריקה, עיצוב סביבות למידה ממוחשבות ועוד.

למי מתאימה התכנית:
בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי הקוגניציה ובוגרים מצטיינים מתחומי דעת קרובים (בכפוף להשלמות).


ניתן להגיש מועמדות לסמסטר 2024א עד לתאריך 5/4/2023.