הקתדרה לחקר החסידות

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, 2023-2024, הרשת הלאקאניאנית מזמינה

 

להכיר, לקרוא, ללמוד לאקאן

 
 

 

מי אנחנו:

הרשת הלאקאניאנית היא מוסד הוראה שנועד ללימוד הפסיכואנליזה על פי זיגמונד פרויד וז׳אק לאקאן. הוא נוסד על ידי המכון של השדה הפרוידיאני, המנוהל על ידי ז׳.א.מילר ופועל בחסות המחלקה לפסיכואנליזה שייסד לאקאן באוניברסיטת פריז VIII . ברשת הלאקאניאנית היצע מגוון של פעולות הוראה: שיעורי מבוא, סמינרים קליניים, סמינרים של קריאה, עיון וחקר בטקסטים של לאקאן ופרויד, הצגות חולה בבתי חולים פסיכיאטרים, סמינרים עם פסיכואנליטיקאים אורחים מן השדה הפרוידיאני בעולם וקורסים תיאורטיים וקליניים על סוגיות שונות בפסיכואנליזה באוריינטציה הלאקאניאנית.
 

תכנית הלימודים:

במרכז הלימודים השנה, חלקו השני של סמינר XI של ז׳אק לאקאן: ארבעת מושגי היסוד של הפסיכואנליזה,  מ- 1964-1965. בסמינר חשוב זה, הפותח את הפרק השני בהוראתו, נטל על עצמו לאקאן לסכם את מה שביסס במהלך עשר השנים הראשונות של הוראתו, וסולל דרך מושגי היסוד הפרוידיאנים: לא מודע, חזרה, העברה ודחף את הפרק הבא. תכנית הליבה כוללת סמינר תאורטי, שולחנות קריאה בהם קוראים במשותף מהטקסט, סמינר חקר ועיון  וסמינר קליני. בנוסף, מתקיימות הרצאות מבוא הפורשות מונחי יסוד בפסיכואנליזה אצל פרויד ולאקאן. הלימודים מאפשרים להתוודע באופן מעמיק לאוריינטציה הלאקאניאנית בפסיכואנליזה, תוך התייחסות לשינויים שחלו מתחילת הוראתו של לאקאן ועד ימינו. ההדגשים התיאורטיים השונים מהווים כלי להתמודדות עם הסימפטומים החדשים המאפיינים את זמננו כמו גם עם תופעות חברתיות עכשוויות.
 

למי מיועד:

הלימודים מיועדים הן לאנשי מקצועות הטיפול השונים המעוניינים בהעמקת הידע הפסיכואנליטי לצורך הכשרתם המקצועית והן למתעניינים בפסיכואנליזה המבקשים להכיר את יישומיה כתיאוריה וכפרקטיקה.
 

מתי ואיפה:

הלימודים בימי שני אחה״צ, יתקיימו במכון מופ"ת, רח' שושנה פרסיץ 15 ת"א.

 
הקתדרה לחקר החסידות
Powered by ActiveTrail