מרכז חוסן

תכנית ההכשרה לפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית

בילדים, מתבגרים והדרכת הורים
 

השנה נפתח את המחזור ה-12 של תכנית ההכשרה מיסודה וניהולה של ד"ר לילך רחמים

התכנית מאושרת ע"י איט"ה - אגודה ישראלית לטיפול התנהגותי-קוגניטיבי

ומוכרת לגמול השתלמות

התכנית נוסדה ע"י ד"ר לילך רחמים לפני תריסר שנים בעקבות הצורך שעלה מהשטח בהכשרה נפרדת למטפלים בילדים ובמתבגרים

טיפול קוגניטיבי-התנהגותי בילדים ומתבגרים הוא טיפול ממוקד ומבוסס ראיות שמסייע למטופלים להשיג שינויים ברגשות (למשל, באמצעות טכניקות לוויסות רגשי), במחשבות (למשל, באמצעות לימוד דרכי חשיבה מועילה) ובדפוסי התנהגות לא אדפטיביים ואף מזיקים (למשל, באמצעות אקטיבציה התנהגותית וחשיפות הדרגתיות). יעילותו של הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי מוכחת במספר עצום של מחקרים בטיפול בדיכאון, חרדה כללית, הפרעות פוסט-טראומטיות, הפרעות אכילה, ,ADHD טיקים, טורט, OCD, בעיות התנהגות, התמכרויות, חרדה חברתית, אילמות סלקטיבית, אנורזיס, בעיות שינה, אנקופרזיס ועוד. בתכנית נלמדות שיטות ופרוטוקולים מותאמים למאפיינים התפתחותיים ומערכתיים של ילדים, מתבגרים, פעוטות והורים.
 
הלימודים מתקיימים במסגרת חד שבועית בין השעות 15:15-19:15 - 5.3 שעות אקדמיות שבועיות, וסה"כ 320 שעות אקדמיות דו-שנתיות של לימודים פרונטאליים הכוללות תרגול, צפייה בקטעי וידאו טיפוליים ותרגול מיומנויות. כל זאת בשילוב הדרכה (50 שעות הדרכה קבוצתית או פרטנית). קיימת אפשרות לפרקטיקום שבמסגרתו תינתן הדרכה ללא עלות.

הקבלה מותנית בניסיון קליני בטיפול בילדים ומתבגרים, בהמלצות ובראיון אישי. בעלי המקצועות הבאים יכולים להגיש את מועמדותם: מטפלים בהבעה ויצירה, פסיכולוגים (חינוכיים, קליניים, שיקומיים, התפתחותיים ורפואיים), עובדים סוציאליים קליניים ופסיכיאטרים.
 
לפרטים נוספים והרשמה: הילה מועלם, רכזת התכנית בכתובת: 
cbt14hosen@gmail.com
Powered by ActiveTrail