top of page

סרטון קצר על מודל העבודה של המרפאה 

סוגי הטיפולים המוצעים

טיפול פרטני

טיפול קבוצתי

סדנאות לניהול דחק וקשיי שינה

הדרכת הורים

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT)

טיפול דינמי/אינטגרטיבי

שימוש בכלים פסיכו־פיזיולוגיים

ביופידבק

הרפיית שרירים פרוגרסיבית

דמיון מודרך

היפנוזה

פוקוסינג (Focusing)

קשיבות (Mindfulness)

להק מרפאה פסיכולוגית
PSYCLINIC

ה׳מרפאה הפסיכולוגית' הינה מרכז לטיפול, הדרכה והתמחות בפסיכולוגיה רפואית. המרפאה הוקמה בשנת 2009, והינה מוסד מוכר להתמחות בפסיכולוגיה רפואית מטעם משרד הבריאות משנת 2012.

פסיכולוגיה רפואית

פסיכולוגיה רפואית הינה תחום מומחיות ייחודי המדגיש את יחסי הגומלין בין הגוף לנפש, ובו נחקר הקשר בין היבטים פיזיולוגיים, קוגניטיביים, רגשיים, התנהגותיים ורוחניים. הפסיכולוג הרפואי עובר הכשרה מקיפה בנושא אבחון וטיפול בכל הקשור להתמודדות עם משברי חיים, מחלות, פציעות, כאב, ועוד. 

 

פסיכולוגיה רפואית ברפואה ראשונית

ב'מרפאה הפסיכולוגית', אנו עובדים עם מטופלים המופנים אלינו בין השאר מרופאי משפחה. אוכלוסיית המטופלים הפונים לרפואה הראשונית הינה מגוונת והטרוגנית, הן מבחינת גיל, סוג המחלות, סיבות הפנייה והצרכים. לכן, מאוד חשוב לנו כפסיכולוגים, העובדים בשיתוף פעולה עם רופאי ורופאות משפחה, להיות מיומנים באבחון ולהכיר קשת רחבה של התערבויות טיפוליות, קצרות, ממוקדות וארוכות טווח, ומתוכן לתפור את ההתערבות המתאימה ביותר למטופל. ההתערבות הטיפולית הינה בשיתוף הצוות הרפואי בהסכמת המטופל ולשם הטיפול המיטבי בו.

במרפאה עובד צוות פסיכולוגים, המיומן בעבודה עם מבוגרים, ילדים ונוער, המתמודדים עם משברי חיים, מחלות ואתגרים גופניים ורפואיים, כמו גם מצבים רגשיים שכיחים כגון: דיכאון, חרדה ודחק (stress). 

העבודה המקצועית מונחית לפי המודל הביו־פסיכו־סוציאלי, ומתבססת על הרציונל כי איכות החיים של האדם מושפעת ממגוון גורמים (גופניים, רגשיים, קוגניטיביים, בין אישיים, חברתיים, סביבתיים ורוחניים). 

 

צוות הפסיכולוגים בקי במגוון התערבויות טיפוליות, הממוקדות בכאב וחוסן נפשי וגופני, ובעל ניסיון בהתאמת הטיפול לצרכי המטופל לפי אמות מידה מקצועיות ואתיות קפדניות.

-
00:00

תרגול מדיטציה באורך 10 דקות

״עבודה משותפת עם פסיכולוג רפואי במרפאה שלנו, שדרגה את אפשרות הטיפול המלא והכוללני למטופלים. מתוך ההכרות האישית שלי עם הפסיכולוגים איתם אנו עובדים, יש לי יכולת להתייעץ איתם, ואפשרות לקבל משוב הדדי בין המטפלים״

ד״ר גילי עופר ביאלררופאת משפחה, 
מנהלת תכנית ההתמחות ברפואת המשפחה מרכז, י-ם, שפלה. 
קופת חולים מכבי

bottom of page