כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:משה אלוןתאריך:12/8/2017 10:43

נושא:

פסיכותרפיה של הפסיכולוג החינוכי
תוכן:שלום עמית,
כדי להתמחות בפסיכולוגיה קלינית נדרש או להיות בוגר מגמה קלינית או קלינית של הילד. לבוגרי מגמות אחרות נדרשות השלמות לא פשוטות.
לבוגרי מגמה קלינית אשר עשו הסבה לפסיכולוגיה חינוכית בוודאי ניתן להתמחות קלינית ואף זה נעשה בשנה אחת פחות. לעתים מקשים על מומחים ממגמות אחרות לגשת גם להתמחות קלינית משום שהם כבר זכו להתמחות אחת, אולם בסופו של דבר ניתן לעשות את ההתמחות הקלינית.
אחת הסיבות שנפתחו מקומות להתמחות קלינית בשפחי"ם ת"א-יפו וחולון היא לאפשר דווקא למומחים חינוכיים לעשות בשפחי"ם התמחות קלינית וכך לשמר אותם בשפחי"ם וליצור חיבור מרתק,ייחודי, של שתי ההתמחויות בטיפול בילדים ובבני נוער, דבר שלא קיים במקומות להתמחות קלנינית בלבד.
כיום לפסיכולוגי חינוכי אפשרי לבצע פסיכותרפיה בילדים ובבני נוער ולעסוק בטיפול בהורות ההורים. סעיף 9ב בחוק הפסיכולוגים מתיר לכל פסיכולוג לעסוק בפסיכותרפיה כפי שההכשרה בהתמחות הכשירה אותו. מכאן שישנה כיום הכשרה בטיפול מאד מאד ייחודית, ערכית של הפסיכולוג החינוכי בילדים ובבני נוער, שונה מכל המגמות האחרות המטפלות בילדים, וזה בעיקר בזכות המגע עם מערכת החינוכית לאורך השנים בהן מצויים הילדים וכן המפגשים עם הורים וחברת הילדים ועוד.
כיום מצויה קליניקה מאד מפותחת לפסיכולוג החינוכי ומתאפשרים טיפולים בגישות שונות: דינאמי, טיפול במשחק, CBT, משפחתי, דיאדי ועוד.
בהצלחה, משה
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: