כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:משה אלוןתאריך:3/3/2017 06:42

נושא:

נושא חודש מרץ 2017: פסיכולוגיה חינוכית לטובת הציבור
תוכן:הפסיכולוגיה החינוכית נמצאת במצב מתמיד של התפתחות, התרחבות ואמורה לשקף את החברה בה היא פועלת.
למשל,
לאחרונה מתגבשת המחשבה שפסיכותרפיה של הפסיכולוגיה החינוכית צריכה להיות לכל הנזקק לה, אך גם לשרת צרכים של קהילות מזוהות כדי לקדם תהליכים חברתיים.
למשל, באם יש עליה מצרפת בעיר תל-אביב-יפו וכן מצטרפים תלמידים מערים שונות, עולים מאוקראינה, למערכת החינוך, הפסיכותרפיה צריכה להיות מוכוונת לסייע בקליטת העלייה ולתמוך התלמידים, הוריהם וצוותי החינוך.
באם יש בעיר כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, הזקוקות לחיזוק, כיצד תוכל הפסיכולוגיה החינוכית להציע מצע של פסיכותרפיה שיסייע לתלמידים אלו, להוריהם, לצוותי החינוך ולמדיניות העירונית?
אלו רק הדגמות של מחשבה ויישום.
הפסיכותרפיה בכללה עומדת לרשות כל פרט, אולם הפסיכותרפיה של הפסיכולוגיה החינוכית בשירות הציבורי צריכה להצטרף למימוש צרכים חברתיים.
בעיר תל-אביב יפו נעשית התמקדות במגוון אוכלוסיות לשם טיפול פסכותרפויתי וכך לסייע הן לפרטים והן לקהילה/ות:
ילדים בסיכון אובדני, ילדים החווים פגיעות מיניות, ילדי פנימיות, ילדים חולים במערכת החינוך, תלמידים עולים מצרפת ואוקראינה, תלמידי בגנים לחינוך מיוחד רגשיים, ועוד.
הטיפולים הללו לא עומדים רק בפני עצמם אלא הם מייצרים תכניות נוספות למניעה, כמו הכשרת צוותי חינוך, כמו תכניות שומרי הסף בנושא מניעת אובדנות ועוד. פסיכותרפיה שכזו גם מובילה להתמקצעות ממוקדת של נותני השירות.
אשמח לתגובות.
משה
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: