כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:משה אלוןתאריך:4/2/2017 07:43

נושא:

נושא חודש פברואר 2017
תוכן:אני מאש שמח לכתוב כאן, בנושא החודש, את דבר זכייתה בדין של פרופ' מלכה מרגלית בפרס ישראל לחינוך.
פרופ' מרגלית היא פסיכולוגית חינוכית, עמדה בראש היחידה לחינוך מיוחד בשירות הפסיכולוגי חינוכי של עירית ת"א-יפו ומשם המשיכה לאקדמיה וחקרה רבות את תחום לקויות הלמידה.
היה זה אך טבעי, שלפני כארבע שנים, הקימה את המגמה לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במכללת פרס ברחובות.
פתיחת מגמה זו סימנה פתיחת עוד מגמות בעוד מכללות בארץ, משום הזיהוי של החשיבות בפסיכולוגיה החינוכית והצורך הרב בהעמדת פסיכולוגים למשימות העבודה, ולא רק ההתמחות, בתחום חשוב זה.
זכייתה של פרופ' מלכה מרגלית עומדת לזכותה כאדם, כאשת מקצוע וכחוקרת בלא כל ספק. כאדם שהתפתח כל חייו, התפתח ותרם לחברה ולאקדמיה ולחינוך.
אולם בעיני היותה פסיכולוגית חינוכית, והשיא הקמת המגמה הטובה והחשובה ברחובות, מסמנת את מצבה ומעמדה של הפסיכולוגיה החינוכית.
היום זוהי הפסיכולוגיה פורצת הדרך, מסמנת הכיוון לפסיכולוגיה בכלל בארץ. מעמידה את החשיבות של הפסיכולוגיה לחברה, ומאתגרת כל הזמן בשאלה מה עוד תפקידה בחברה.
לשמחתי הפסיכולוגיה החינוכית מצאה לא מעט תשובות, לכן הזכייה מייצגת גם את מעמדה החשוב, ואולי אף הבכיר, של הפסיכולוגיה החינוכית שהגיעה למעמד חשוב בחברה ובחינוך.
השבוע התקיים מפגש מנהלי שירותים פסיכולוגים חינוכיים שבהם מתקיימת התכנית הלאומית למניעה ולטיפול באובדנות. מדיווחי המנהלים ברור היה המקום המרכזי בכל עיר, בכל רשות, שהפסיכולוגיה החינוכית נטלה על עצמה להתמודד עם ילדים ונערים המצויים במצוקה ואף לחבר ולקדם יחד עבודה משותפת עם הייעוץ החינוכי, הרווחה ובריאות הנפש.
מפגש זה מייצג גם הוא את הזכות הגדולה שנפלה בידי פרופ' מלכה מרגלית והפסיכולוגיה החינוכית. מקווה שבמהלך הסיקור של הזכייה עד ליום העצמאות בו יוענק לה הפרס נדע ותדע להעמיד את הפסיכולוגיה החינוכית באור הזרקורים לה היא ראויה.
משה אלון
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: