כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:משה אלוןתאריך:30/1/2017 05:39

נושא:

נושא חודש ינואר: פסיכולוגיה חינוכית בקהילה
תוכן:שלום לבאי הפורום,
הפסיכולוגיה החינוכית ממשיכה להיות רלוונטית ושמה את פעמיה לכיוון הקהילה. הפסיכולוגיה החינוכית כדרכה מציבה אתגרים לעצמה ושואלת: מה תפקידנו בקהילה? האם התייחסות לקהילה היא מעניינה של הפסיכולוגיה החינוכית?
התשובות לכך הן ברובן חיוביות. אולם מנעד התשובות הן רבות ונעות מהקצה של הצגת עמדה הטוענת שעניינה של הפסיכולוגיה החינוכית היא בגבולות בית הספר בלבד ועד לאמירה שבשנים הקרובות הפסיכולוגיה הקהילתית היא תהיה ההפסיכולוגיה החינוכית.
ההתבוננות על הקהילה נובעת מאותה מחשבה שהנחתה את הפסיכולוגיה החינוכית: לחשוב על המערכת החינוכית. אז גילינו, לפני שנים רבות, שהתלמיד מעבר לשייכותו למשפחה, שייך למערכת חינוכית, המהווה ארגון לכל דבר. לכן פותחו תיאוריות והתערבויות רבות הנוגעות לעבודה מערכתית, בגן ילדים, בכיתה, בשכבת גיל ובבתי ספר השונים לגילאים שונים, לזרמים שונים וכו'.
אולם, כיום מתווסף הרובד הקהילתי למחשבה של הפסיכולוג החינוכי, והזרקור מוטל להבנת הקהילה, מרכיביה וההשתייכות אליה, ההשפעה על התלמיד, המשפחה, המערכת החינוכית ועוד.
לדוגמא: בעיר ת"א-יפו מצויים כיום עולים רבים, בעיקר מצרפת. חקר הקהילה הזו ואפיוניה בעיר, היא חלק מהמאמץ הנעשה על ידי הפסיכולוגיה החינוכית לתת מענה לבני הקהילה: הורים תלמידים וצוותי החינוך העובדים עם הקהילה, כד לתת מענה נכון והולם.
לכך, יש לעשות חבירה בין הגופים המטפלים בקהילה ברווחה במינהל קהילה ועוד גופים.
מכאן המרחק להצעת יוזמות איננה גדולה וכיום מוצעות תכניות להתערבות פרטניות לתלמידם עולים, הדרכות הורים, עבודות קבוצתיות והדרכות לצוותי החינוך. לשם כך מגויסים פסיכולוגים ומטפלים דוברי צרפתית, בעיקר להדרכות הורים.
זו דוגמא אחת מיני רבות להתערבות בקהילה של הפסיכולוגיה החינוכית היום בעיר ת"א-יפו וברחבי הארץ.
המעניין הוא, שברגע, שזו דרכה של הפסיכולוגיה החינוכית ניתנים תקציבים ייחודיים לתכניות התערבות אלו על ידי הרשויות השונות כמו משה"ח ומשרד הקליטה.
משה אלון,
מנהל השירות הפסיכולוגי חינוכי
עיריית ת"א-יפו
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: