כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:משה אלוןתאריך:26/10/2016 19:06

נושא:

יתרונות התמחות בשפ"ח גדול לעומת שפ"ח קטן
תוכן:שלום רותם,
שאלתך בהחלט חשובה ומעניינת.
אפשר להציג התשובה באופן אובייקטיבי לכאורה מבחינת מה היתרונות והחסרונות לכל ארגון שכזה. אפשר להציג זאת גם בהיבט של מה נטייתך האישית מבחינת מקומך בארגון.
לכאורה האופן האובייקטיבי:
בשפ"ח גדול המגוון הוא גדול יותר מאחר ויש להניח ששפ"ח גדול מצוי ברשות הגדולה ואז יש מגוון של אוכלוסייה, של חינוך מיוחד, של מדריכים בשפ"ח, יותר חברים לקבוצת הגיל, יותר למידה מבחינת ההיצע הקיים בתוך השפ"ח, יותר אפשרות להעמיק בתחום מקצועי מסויים וליישמו בשדה.
יתרונות שפ"ח קטן: יכולת לתרום ולהעמיק ברשות המקומית ולהיות משמעותי ומורגש יותר, אפשרות לעבודה מעמיקה יותר, בעיקר באם אוכלוסיית הישוב מבוססת יחסית. כל פסיכולוג בצוות יכול להיות משמעותי וערכי בצוות קטן.
כאן נכנס ההיבט האחר: מה ההנטייה האישית שלך: האם יש חוויה של הליכה לאיבוד בקבוצה גדולה? האם יש חשש שהמבנה בשפ"ח גדול הירראכי מדי?ביורוקטי מדי? או העדפה למקום גדול מסודר יחסית, עם צפי להתפתחות היררארכית לאורך שנים כי יש יותר אפשרויות? האם יש צורך ביחס מאד אישי או פחות לצורך שכזה?
בשפ"ח ת"א-יפו וירושלים הנחשבים לשפחי"ם הגדולים בארץ פתרו זאת בחלוקה לצוותים/תחנות אזוריות ובכך ליצור קבוצה קטנה בתוך גוף גדול ולהבטיח היתרונות של שפ"ח גדול ושפ"ח קטן בו זמנית.
בהצלחה,
משה
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: