כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:ניסיון לענותתאריך:25/2/2016 15:33

נושא:

ניסיון לענות
תוכן:1. אני לא חושבת שמישהו יכול להתחייב עבור כל מתמחה כמה זמן תארך התמחותו. כל מתמחה לוקח על עצמו מטלות כאלה או אחרות, כל אחד יכול לעמוד ברמות עומד משתנות, ולעיתים נכנסות גם נסיבות חיים כגון לידות או מעבר מקומות עבודה. בעקרון דרישות ההתמחות בנויות כך שניתן יהיה לסיימן תוך ארבע שנים, בכפוף לתכנון נכון מראש ודאגה לעמידה במטלות מדי שנה. ועד המתמחים פרסם לאחרונה המלצות לתכנון שכזה. האם כל מתמחה יעמוד בכך והאם יהיו כאלה שמסיבותיהם יעדיפו לסיים תוך 4.5, 5 או 6 שנים, זה כמובן לא ניתן לניבוי. אם זה אפשרי, למיטב הבנתי, שינוי דרישות ההתמחות שהתרחש לאחרונה כמו גם הנחיות למדריכים כיצד לסייע למתמחים לסיים בפרק הזמן המוגדר מראש תורמים לכך שזה אפשרי וסביר.

2. איני בקיאה בכך, אולם ממידע ומודעות שמתפרסמות לא נראה שקיים קשוי במציאת מקום התמחות, בכפוף כמובן לעמידה שתנאי הקבלה ובהעדפות של כל שפ"ח. לא ידוע על הצפה בתקנים אלא דווקא חוסר בפסיכולוגים חנוכיים בכל רחבי הארץ ובמיוחד בערי הפריפריה. מניחה שמשה אלון מבין בכך יותר ומניחה שיתייחס לכך.

3. אין לי מושג בעבודה סוציאלית אז לא יכולה להתייחס להשואה לתפקיד זה. לגבי השאלה האם פסיכולוג חינוכי מעניק גם טיפולים מעמיקים וארוכים: עבודת הפסיכולוג החינוכי היא מורכבת ומגוונת: הוא נותן מענה למערכת ולפרט, והרבה פעמים הדרך לסייע לילדים היא דווקא באופן עקיף ע"י קונסולטציה לצוות ולהורים. בשוטף העבודה כוללת פגישות עם הצוות, עם הורים, ועבודה עם ילדים. למותר לציין שלאור העומס הרב והתקינה המועטה, אין מספיק שעות להפנות לטיפולים ארוכי טווח לכמויות גבוהות של ילדים, פשוט כי לא יוותר מספיק זמן לשאר המטלות של פסיכולוג חינוכי שחלקן הוא אף על פי חוק. למתמחים יש מספר מסוים של טיפולים שהם מחויבים בהם בכדי לעמוד בדרישות ההתמחות ולכן בשלבי ההתמחות זה חלק מובנה בעבודה. הן טיפולים קצרי טווח, הן ארוכי טווח והן הדרכות הורים.
כמובן שלאחר השלמת דרישות ההתמחות מניחה שהדבר משתנה משפ"ח לשפ"ח, יש מקומות בהן זה נפוץ יותר, יש מומחים שמעדיפים לא לקחת זאת על עצמם, יש שפ"חים בהם ניתן לקיים זאת בשפ"מ. כך שזה מאוד משתנה.
וכמובן שפסיכולוגים מומחים רבים גם בוחרים לפתוח בנוסף לעבודה בשירות הציבורי גם קליניקה פרטית, ושם יוכלו לתת מקום לחלקים בעבודה אליהם הם נמשכים יותר ושאולי לא מגיעים אליהם בעבודה במגזר הציבורי.

מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: