כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:משה אלוןתאריך:8/1/2016 07:08

נושא:

פסיכולוגיה חינוכית ופסיכולוגיה התפתחותית
תוכן:שלום לירון,
מדובר בשתי הכשרות שונות מאד על אף שהן עוסקות בילדים ויש השקה וחפיפה מסוימת.
הפסיכולוגיה החינוכית קשורה מאד לחיים בכללם בהיותה מחוברת למערכת החינוך. למערכת החינוך מתנקזים תהליכים ונושאים המתרחשים בקהילה ומטבע הדברים הפסיכולוג החינוכי נוגע בהם מפרט ועד למערכת, מאירועי חירום, למידה, קשיי התנהגות ועד לחינוך מיוחד ואפיונים ייחודיים של ילדים כמו היותם עולים, מהגרים, להטבי"ם וכו'.
הפסיכולוגיה ההתפתחותית עוסקת בלמידה והכשרה של הפרט, בגילאים צעירים מאד יחסית, כמובן בזיקה להוריו ולרוב לא מעבר לזה. לרוב היא עוסקת בחריגות של הפרט בעיקר פחות בנורמטיבי, באבחון, טיפול ומעקב. פחות יש זיקה למערכות נוספות בהן למצוי הילד כמו מערכת חינוכית, משפחתית בוודאי שכן.
מכאן שאלו למידות והכשרות שונות לגמרי.
הסבה מפסיכולוגיה התפתחותית לחינוכית דורשת למידה של מספר קורסים במהלך שנת עבודה כטרום מתמחה.
לא ניתן ללמוד במדרשה למי שלא עובד בשפ"ח.
יש ביקוש לשני המקצועות אם כי למיטב ידיעתי בתחום הפסיכולוגיה החינוכית הביקוש רב יותר.
מדובר כמובן בשני מקצועות חשובים מאד ויש לבדוק ההתאמה האישית. לא כל אחד יכול לעסוק בפסיכולוגיה חינוכית כשם שלא כל פסיכולוג מתאים לפסיכולוגיה התפתחותית. תחום הפסיכולוגיה החינוכית נחשב למאד קשה, גם מבחינת דרישות ההתמחות והעיסוק משום צורך לעסוק בנשואים רבים, מפגש עם צורך רב מיידי, בזמן מועט ועמידה בלוחות זמנים בקשר לחינוך מיוחד, בשלויות לבית ספר, מצבי חירום ועוד.
בשפ"ח ת"א-יפו ניתן להתמחות גם בפסיכולוגיה התפתחותית כמו בעוד כמה שפחי"ם בארץ. השילוב בין שתי הדיסציפלינות הוא מעולה ויש תרומה הדדית. המשאלה בשפ,ח היא שמתמחים בפסיכולוגיה חינוכית הזכאים להתמחות התפתחותית גם יעשו שתי התמחויות ( כמובן אחת אחר השנייה ) ואז זהו מצב אופטימאלי. אגב, שילוב של כל למידה עם פסיכולוגיה חינוכית היא מעולה כמו התמחות קלינית, ארגונית, שקומית, טיפול משפחתי, פסיכותרפיה, הנחיית קבוצות ועוד.
בהצלחה, משה
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: