כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:משה אלוןתאריך:8/8/2015 06:45

נושא:

פסיכולוגיה חינוכית ופסיכולוגיה התפתחותית
תוכן:שתי דיסציפלינות דומות מאחר והן עוסקות בילדים, אולם רב ההבדל על הדמיון, מאחר והפסיכולוגיה החינוכית עוסקת בילדים במרחב החינוכי מגיל 3 שנים ועד 18 ובחינוך המיוחד עד 21, ומכאן שזו נגיעה בילדים בזיקה שלהם לכל מה שקורה בחייהם: המשפחה שלהם, החברה שלהם, הצמתים והמעברים בחייהם, הלימודים שלהם, החיים במסגרת ועם סמכות, הזיקה לעולם הרפואה, הרווחה, הטיפול ועוד ועוד.
הפסיכולוגיה ההתפתחותית היא חשובה ביותר ועוסקת בילד מרגע לידתו. יש מבין המובילים בפסיכולוגיה ההתפתחותית שסבורים שעיסוקה היא לאורך כל חייו של האדם. בפועל היא מגיעה עד לגילאים 6-7 שנים.
הפסיכולוגיה ההתפתחותית שמה דגש רב על ההורים ומשם צמח הטיפול הדיאדי.
אולם הפסיכולוגיה החינוכית, שמה דגש על הפרט וכל הקשור אליו וכל התפתחותו ויכולה להשפיע שם. אך הדגש המערכתי הוא הדגש הייחודי של הפסיכולוגיה החינוכית שיכולה לטפל ולעסוק במניעה תוך עיסוק במערכות ובקהילות בהם חיים ילדים. למשל עבודה עם מנהל בית ספר או צוות מורים או צוות ניהול על דילמות ונושאים במרכז בחיי בית ספר יכולים להשפיע על אקלים בית הספר ומכאן על המרחב בו גדלים ילדים, את זה גם עושה הפסיכולוגיה החינוכית.
ברור שי עוד הבדלים רבים בעיסוק במצבי חירום פרטניים, בית ספריים וקהילתיים ( מלחמה למשל ), בעיסוק בחינוך מיוחד ובמערכות החינוך הרלוונטיות, ליקויי למידה, קשב וריכוז ועוד ועוד.
בשפ"ח ת"א-יפו ובעוד שפחי"ם ניתן להתמחות גם בפסיכולוגיה התפתחותית וברור שיש השפעה הדדית של שתי הדיסציפלינות. בוגרי ההתמחות בפסיכולוגיה התפתחותית בשפ"ח מגלים התרגשות רבה ביכולתם להשפיע על סביבתם של ילדים צעירים מעבר לטיפול הישיר בהם והוריהם, הכוונה בהתערבויות ישירות בגני הילדים ובעוד התערבויות עם הורים בקבוצות כמו גמילה, עצמאות הילדים.
השפ"ח אגב לא מאפשר השלמת התמחות התפתחותית ונדרשת למידה במכונים להתפתחות הילד וזה בוודאי תחום למידה חשוב בפסיכולוגיה התפתחותית המייחד את ההתמחות ומפתח ידע הילדים צעירים רב וייחודי ביותר.
בוגרי המגמה לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית יכולים להשתלב במסלול ההסבה לפסיכולוגיה חינוכית. הם נדרשים לשנת טרום התמחות וללמידת קורס אחד לפחות: עבודת הפסיכולוג החינוכי במערכת החינוך.

משה
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: