כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:מה יהיהתאריך:27/7/2015 14:35

נושא:

נצח
תוכן:היי אוהד,
אתה מבלבל בין שני דברים - האם יש מקומות שמאפשרים התמחות במשרה מלאה לעומת - האם ניתן לסיים התמחות תוך שנתיים.
התשובה לחלק הראשון היא - כנראה שכן, צריך לחפש. התשובה לחלק השני היא - כנראה שלא.
נראה שאתה מתמקד במספר שנות ההתמחות אחוזיי המשרה ושעות בפועל, כאשר לכך חלק קטן בלבד כשמדובר במילוי דרישות ההתמחות.
דרישות ההתמחות החינוכית לא מתמצות בפרק זמן שיש להשלים, אלא במטלות רבות ושונות. עליך לצבור 300 שעות הדרכה, בתחומים שונים, לערוך 25 אבחונים, מתוכם גם אבחונים פסיכו דידקטיים שלוקח זמן רב לערוך אותם (ולשם כך אתה צריך גם לסיים שני קורסים בלקויות למידה), לערוך עוד 25 הערכות פסיכולוגיות, לעבוד לפחות שנה גם בבית ספר יסודי, גם במסגרת חינוך מיוחד וגם בגנים/חטיבות ביניים/תיכון/פנימיה (אני לא בטוחה שמשרה מלאה מפחיתה את הדרישה הזו לחצי שנת עבודה בכל מסגרת), לערוך לפחות 3 טיפולים ארוכיי טווח (לפחות 20 פגישות) ועוד 17 טיפולים נוספים עם דרישות שונות ומגוונות, לצבור מספר מסויים של שעות השתלמות, לקבל הדרכה גם פרטנית וגם קבוצתית...


מסמך המרכז את הדרישות המפורטות ניתן למצוא בלינק הבא:
http://www.health.gov.il/PublicationsFiles/Educational_Psychology_internship_Guidelines2016.pdf

קח בחשבון שגם ההנחיות הללו משתנות אחת לתקופה כך שיתכן שלאחר, למשל, שנה וחצי של התמחות אינטנסיבית תגלה פתאום דרישה נוספת שצצה....לאחר כל אלה עליך לעבור את מבחן ההתמחות שגם הוא כנראה לא משהו שעושים כלאחר יד (לא הגעתי עדיין לבדוק מה נדרש לשם כך... עוד רחוקה הדרך).

אם נניח להנחיות רגע בצד - הרעיון בהתמחות חינוכית הוא להיחשף למספר מגוון של מערכות ומסגרות חינוך ואופניי טיפול, התערבות במערכת, הדרכת הורים ועוד. מבחינה מקצועית, לדעתי פשוט לא ניתן לקבל חשיפה מספקת ולהתנסות בכל התחומים המרובים עליהם חולש תחום הפסיכולוגיה החינוכית תוך שנתיים בלבד. סיום כל הדרישות תוך שנתיים משמען עבודה בקצב היסטרי, בלי יכולת להתעמק ולהרחיב כנדרש לצורך התמקצעות בתחום. לא סתם אנחנו נדרשים להתמחות - המטרה היא לא "להעביד" אותנו בתנאים לא תנאים, אלא לתת לנו לטעום, להתנסות, להתמקצע. הראייה של ההתמחות כמשהו שרק צריך לסמן עליו וי ולסיים אותו - שגויה מעיקרה. צריך לראות בהתמחות הזדמנות שאין שניה לה. הזדמנות ללמוד, להתפתח ולהיחשף, תוך שאתה מקבל הדרכה, הכלה, תמיכה והכוונה. למה לוותר על כל אלה כל כך מהר? לאן אתה רץ?

ההתמחות החינוכית אינה ספרינט. זהו מרתון. נכון, זה אפשרי לסיים את דרישות ההתמחות ולהתחיל את המסע למומחיות לאחר 4 שנים (וגם הן יהיו אינטנסיביות), אך שנתיים? אני בספק גדול.

עוד דבר שצריך לזכור - אין סיבה למהר עד כדי כך. שכרך כמומחה לא עולה בהרבה. האפשרות לטפל בקליניקה פרטית קיים גם אחרי שנתיים של התמחות בחצי משרה (תוך קבלת הדרכה שגם ככה זה הדבר המקצועי לעשות) ובמקומות רבים תוכל גם לעבוד בשפ"מ ולקבל תוספת יפה למשכורת. כך שסך הכל, אין איזה יתרון בלרוץ כמו מטורף לקו הסיום.

המון בהצלחה.
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: