כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:אוריתאריך:7/4/2015 22:49

נושא:

כמה נקודות לחידוד
תוכן:כסטודנט לתואר שני הלומד במגמה חברתית-ארגונית עם פרקטיקום ארגוני, ואשר מתעתד לעשות התמחות בחינוכית, ברצוני להתייחס לדבריהם של משה אלון ושל מיכל, ולחדד כמה נקודות.
תחילה לדברי אציין כי אין ספק שתכנית ההסבה החדשה ראויה ונחוצה, וטוב שנבנתה. אולם, קיימת בעיה מהותית ואף חוקית באופן החלתה ובנימוקים לכך, ולהלן ההסבר:
ראשית, כאשר נטען כי הבחירה בסוג המגמה היתה מאז ומתמיד באחריותם של הסטודנטים ולפיכך עליהם לשאת בהשלכות של החלה רטרואקטיבית של התקנות החדשות, יש לזכור עובדה חשובה: תהליך ההסבה במתכונת הקודמת, שהיה קיים שנים עד להחלת התקנות החדשות, נבנה והוכתב לא ע"י הסטודנטים, אלא ע"י הגופים המקצועיים הפורמליים המעסיקים אותם, וזאת בשל מחסור בפסיכולוגים חינוכיים. כך שלא סביר ולא הוגן לטעון כי מי שבחר ללמוד במגמה שאינה חינוכית מתוך ידיעה ברורה מלמעלה שיוכל לעשות הסבה לחינוכית על פי מתכונת מסוימת, צריך כעת לשאת באחריות לשינוי בהשלכותיה של בחירה זו, שלא היה ידוע לו כאשר עשה אותה.
שנית, התיאור המצטייר כי במסגרת המתכונת הקודמת של ההסבה קיימת פגיעה חמורה במקצוע, מוגזם לדעתי. במסגרת עבודתי הכרתי פסיכולוגים חינוכיים רבים, שרמת מקצועיותם לא פחות ממעולה, בוגרי מגמות ארגוניות, חברתיות ואפילו קוגניטיביות. יש לזכור כי במסגרת תכנית ההסבה במתכונת הקודמת הפסיכולוג משלים בשנת טרום ההתמחות את הקורסים החסרים, וכמו כן הוא אינו עובד לבד ומקבל ליווי והדרכה צמודים. כך שלא מדובר בהשוואה בין תכנית השלמה לאי השלמה: ההשלמה נעשית בכל מקרה וההבדל הוא אך ורק בעיתוי.
שלישית, צודקת מיכל כשכותבת שאין מדובר בשני מחזורים אלא במחזור אחד בלבד, שהסטודנטים הלומדים בו החלו את לימודי התואר השני שלהם באוקטובר 2013, כאשר התקנות החדשות עדיין לא התפרסמו. לאור זאת, סביר כי לא מדובר במספר כה גדול של סטודנטים שהחלו את לימודיהם ב-2013 במגמות יישומיות שאינן חינוכיות ורוצים להתמחות בחינוכית.
רביעית, מיכל צודקת גם בכך כי הקורסים והפרקטיקום הנלמדים במגמה ארגונית לעומת תעסוקתית, רלוונטיים הרבה יותר להתמחות חינוכית.
לאור האמור לעיל, אני חושב שיש מקום לשקול החלטה לפיה התכנית תוחל על סטונדטים שהחלו את לימודי התואר השני שלהם באוקטובר 2014 ואילך. תהיה זו החלטה מוסרית שגם עושה צדק עם הסטודנטים וגם מגלמת בתוכה את השינוי הרצוי.
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: