כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:מיכלתאריך:6/4/2015 09:57

נושא:

תודה משה, על ההתייחסות. ברשותך כמה שאלות
תוכן:1) מה המשמעות של ההגדרה "מגמה יישומית"? גם אני עומדת לסיים במגמה ארגונית עם פרקטיקום ארגוני. אשמח מאוד מאוד להבין כיצד משהו כל כך יישומי מוגדר כלא יישומי.

2) לגבי נקודת החתך, אחדד שמדובר במחזור אחד שנפגע (ולא שניים כפי שציינת). הנהלים פורסמו בשנה שעברה, ולכן מי שנרשם בשנה שעברה עדיין יכול הייה לבחור לממש קבלה אחת ולא אחרת על פי מידע זה. לנו, שנרשמנו לפני שנתיים, לא היה את המידע הזה, וקיבלנו החלטות על פי המידע שהיה. כלומר מדובר במחזור אחד בלבד.
מאחר שהנהלים נכנסו לתוקף בינואר, המשמעות של הארכת הנהלים הישנים הם לפרק זמן של מספר חודשים בלבד. למשל עד קיץ 2015. ובכך, כפי שכתבו לפניי, גם תוכלו לשמור על הכיוון החיובי של הסבה יסודית יותר, וגם מניעת העוול של פגיעה (ולצערי ניתן לפרש זאת אף כזלזול בוטה) במי שקיבל החלטות מושכלות על סמך שקילת כל הנתונים.
ייתכן שאם תתקיים ההבנה שמדובר בהבדל של מספר חודשים בלבד, (ולא שנתיים, כפי שאולי משתמע מאמירה השגויה ששני מחזורים נפגעו). אני מצטרפת למה שכתבו פה בימים האחרונים, שאני בטוחה שזה לא נעשה בזדון, אלא בתום לב. אולי לא היתה הפנמה עד כמה סטודנטים מכלכלים את צעדיהם למען הגשמת מטורה זו.
אבל כעת, כשהדברים על השולחן, אני משוכנעת שכולם רק יעריכו את החשיבה המחודשת בנושא וההבנה שהמחיר לשלם הוא קטן, בחשיבה ארוכת טווח (פער של מספר חודשים במועד התחולה), אבל התועלת היא בעלת שיעור ניכר לאין ערוך (מניעת פגיעה בערכי צדק בסיסיים, מניעת פגיעה באנשי מקצוע עמיתים לעתיד, איבוד אנשי מקצוע שיפנו לכיוונים אחרים וכדומה).

3) קראתי פה שמגמה תעסוקתית נחשבת יישומית אבל ארגונית לא. האם תוכל בבקשה להסביר במה תעסוקתיים, שמקבלים הכשרה לאבחון וייעוץ תעסוקתי ולמיון עובדים, (דברים שלמיטב ידיעתי פחות קשורים בתחום העיסוק החינוכי), הם בעלי ידע והתנסות יותר מאשר ארגוניים, שעוסקים בעבודת האבחון והייעוץ למערכת הארגונית, דברים שהם בלב ליבה של הפסיכולוגיה החינוכית? שהרי הלקוחות של הפסיכולוגיה החינוכית הם ארגונים במערכת החינוך?

תודה וחג שמח,
מיכל
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: