לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
רן אייזנברג

רן אייזנברג

רן אייזנברג

פסיכולוג מאומת
מספר רישיון: 27-116206

אודות רן אייזנברג בקצרה:

שמי רן אייזנברג, ואני פסיכולוג קליני מומחה ועוסק בטיפול נפשי לילדים, מתבגרים ומבוגרים. אני מטפל בקליניקה פרטית במרכז רחובות ובמרכז תל אביב. עבודתי הטיפולית מבוססת על הגישה הפסיכודינאמית ועל עקרונות הטיפול הקוגנטיבי-התנהגותי...

פניה אל רן אייזנברג

רן אייזנברג השיב ל 67% מהפניות (על פי משוב מ-3 פונים לפחות)

אודות רן אייזנברג

שמי רן אייזנברג, ואני פסיכולוג קליני מומחה ועוסק בטיפול נפשי לילדים, מתבגרים ומבוגרים. אני מטפל בקליניקה פרטית במרכז רחובות ובמרכז תל אביב. עבודתי הטיפולית מבוססת על הגישה הפסיכודינאמית ועל עקרונות הטיפול הקוגנטיבי-התנהגותי (CBT) ובמקרים רבים אף בשילוב של שתי הגישות יחד, בהתאם לצרכיו של המטופל או המטופלת.

מזה מספר שנים אני עובד עם ילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב וריכוז וכיום, אני מטפל ביחידה לטיפול בהפרעות חרדה בבית חולים שניידר לרפואת ילדים ומבצע התערבויות חירום במקרים של חרדה קשה, פוביות ספציפיות וסרבנות בית ספר. בנוסף לעבודתי כמטפל, אני עובד כמרצה באוניברסיטת בן גוריון במחלקה לעבודה סוציאלית ובמחלקה למדעי ההתנהגות.

במהלך השנים צברתי נסיון רב באבחון ובטיפול באוכלוסיות מגוונות ובקשת רחבה של קשיים ומצוקות חיים. במסגרת עבודתי אני מסייע לאנשים בהתמודדות עם מצוקות הקשורות לחרדה או למצב רוח אשר יכולים לנבוע ממצבי משבר או מרגשות עמוקים יותר של ריקנות, תקיעות, אובדן עצמי, דימוי עצמי ירוד, קשיים ביחסים בינאישיים ועוד. 

לדעתי, הבסיס לטיפול טוב הוא קשר אמיתי וסימטרי בין המטפל למטופל. בעיני קשה ליצור קשר כזה עם פסיכולוג שיושב ו"מהנהן" ולכן אני מאמין שתפקידי אינו רק לצפות מהצד אלא להשתתף בתהליך הטיפולי. אני סובר שהיכולת של המטפל להביא את עצמו לטיפול ולא להסתיר את זהותו ורגשותיו, היא שמאפשרת יצירת קשר קרוב בין המטפל למטופל שבשילוב עם ידע עמוק של תיאוריות וטכניקות טיפול הוא שמרפא ומאפשר צמיחה ושינוי.

כאשר מדובר בבעיה ספציפית עם סימפטומים הנוגעים לתחום מצומצם בחיי המטופל, למשל חרדת בחינות, הטיפול המתאים יותר יהיה התמודדות עם הגירוי המאיים בטכניקות חשיפה הדרגתיות תוך כדי לימוד ותרגול של טכניקות הרגעה. סוג טיפול זה שמנסה לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות בצורה ממוקדת, נקרא טיפול קוגניטיבי התנהגותי. עם זאת, אם תחושת החרדה נוכחת בכל אספקט של החיים ואף מקבלת ביטוי בהתקפים מפתיעים ללא מכנה משותף בינהם, נכון יהיה לפנות יותר לטיפול המתייחס לנפש האדם כולה כמכלול והטיפול יהיה לא רק בסימפטומים של החרדה אלא בסיבות להופעתה אשר יכולות להיות מרובות ומגוונות.

מנסיוני, כאשר אדם פונה לטיפול, הוא מעוניין שיראו ויכירו במצוקתו ושיעזרו לו לעשות שינוי. מחקרים מגלים כי הבסיס לצמיחה ולשינוי הינו קודם כל קשר טיפולי טוב. במסגרת הטיפול, אני מנסה לא רק להקדיש מחשבה למטרות הטיפול ולשיטת הטיפול המתאימה למטופל, אלא גם לאפשר סביבה בטוחה ומקבלת, שבה יכול להתקיים קשר אותנטי בין שני אנשים. אני מאמין שמטפל יכול להיות גם אותנטי, לחשוף מעצמו ולהיות פעיל בתוך הקשר הטיפולי. יש לי נסיון במגוון גישות טיפוליות. ככלל, ככל שהקושי שאיתו מגיע הפונה קשור בתחום חיים מצומצם יותר (למשל, חרדת בחינות), יהיה הטיפול ממוקד יותר. אולם כאשר הקושי בא לידי ביטוי במס' תחומים בחיים (עבודה, זוגיות או בתחושה פנימית כזאת או אחרת), נכון יהיה לדעתי להתחיל בתהליך המתייחס לנפש האדם כמכלול והטיפול לא יחתור להתמקד רק בסימפטומים אלא גם בסיבות להופעת הקושי והבנת תהליכים נפשיים שמניעים את האדם בחייו. 

בין תחומי ההתמחות שלי: טיפול פסיכולוגי, טיפול קוגנטיבי-התנהגותי (CBT), טיפול בהפרעות חרדה בקרב ילדים, מתבגרים ומבוגרים, דיכאון, פסיכותרפיה, הדרכת הורים, הפרעות קשב וריכוז.

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של רן אייזנברג, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי רן אייזנברג ובאחריותו/ה.