רפואת הנפש

מאמרים במרחבי הרשת

כשאדיפוס גדל / דניאל בקר

"...המחצית השנייה של החיים היא שלב התפתחותי העומד בפני עצמו. המודעות לאפשרות זאת מביאה לצמיחה ולגדילה, ולכן התפיסה שלי לגבי תקופה זו של החיים היא כל-כך אופטימית."
ד"ר דניאל בקר
מאת: רז אבן
תאריך פרסום: 21/7/2007

 

http://www.hebpsy.net/community.asp?id=9&article=1013

 

חזרה לקהילה ספרים http://www.hebpsy.net/books

 

 

  כשאדיפוס גדל / דניאל בקר 1 תצוגת הדפסה
כשאדיפוס גדל / דניאל בקר
מאת: מערכת פסיכולוגיה עברית   [הצג את כרטיס הביקור של מערכת פסיכולוגיה עברית הצג כרטיס ביקור]

כשאדיפוס גדלדניאל בקר

 

כשאדיפוס גדל

הפסיכולוגיה במחצית השניה של החיים

 

 הוצאת ניר אריה

 

"...המחצית השנייה של החיים היא שלב התפתחותי העומד בפני עצמו. המודעות לאפשרות זאת מביאה לצמיחה ולגדילה, ולכן התפיסה שלי לגבי תקופה זו של החיים היא כל-כך אופטימית."
ד"ר דניאל בקר

עולמו הפנימי של אדם בן חמישים שונה לגמרי מזה של בן עשרים. הוא מתייחס לעצמו אחרת, מיניותו שונה בתכלית, מקומם של הקריירה, המשפחה והחברה הוא בסדר עדיפות שונה. המבוגר הוא הרבה יותר מילד שגדל מחקרים מעטים באופן מפתיע מתייחסים לגיל המבוגר, והטיפול הפסיכולוגי מתייחס בעיקר אל הילדוּת ומשליך ממנה אל הבגרות. לעתים נדמה כי ההתייחסות היחידה של הפסיכולוגיה לקיום המבוגר היא בהרכבת רשימת תפקודים שהולכים ומצטמצמים לקראת הזקנה.

 
הזדמנות להתפתחות נוספת. רוב האנשים לא מודעים להתפתחות שנמשכת בכל גיל ולצמיחה נוספת במחצית השנייה של החיים. הספר כאשר אדיפוס גדל נועד לעורר את המודעות לקיומה של התפתחות כזו, להגדיר את התרבות הייחודית הנובעת ממנה, ולהפיק ממנה את מלוא ההנאה
. 

 

 

 

 

ד"ר דניאל בקר, יליד 1950, נשוי + 3+ 2 (נכדות). רופא פסיכיאטר ופסיכותרפיסט. בוגר בית-הספר לרפואה והתוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב וחבר בסגל ההוראה. עמית מחקר במכון הרצג לחקר ההתבגרות באוניברסיטת תל אביב. מנהל מחלקה במרכז לבריאות הנפש באר יעקב-נס ציונה. עוסק בחקר הפסיכולוגיה של ההתפתחות במחצית השנייה של החיים. מפרסם מאמרים, מרצה ומעביר קורסים בנושא זה. מנהל פורום באינטרנט במסגרת אתר לבני 50+. 

 

 

 

 

כשאדיפוס גדל / דניאל בקר 2  לפניכם מספר פרקים מתוך הספר באדיבות ההוצאה והמחבר

 

להזמנת הספר במחיר מוזל ביריד פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה

מריםמרים11/10/2020

. איך נית להזמין את הספר או לחלופין היכן ניתן לרכוש. תודה

037610358

צרו קשר

מוזמנים ליצור עימי קשר.


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.