לרפא את יצירי כפיך

טיפול קוגניטיבי התנהגותי וטיפול קבלה ומחויבות בדרך היהודית לתיקון המידות בפרשת השבוע

פרשת פיקודי: חיזוק עבודה, התמדה ורוח התומכת בחומר

חיזוק עבודה והתמדה במקום חיזוק הישגים. חיזוק הישגים מגביר חרדה מכישלון. חיזוק חיי הרוח תומך בחיי החומר.
תאריך פרסום: 13/3/2017

52פרשת פקודי

יששכר עשת, "לרפא את יצירי כפיך"

http://www.hebpsy.net/isaschar

 לחזק עבודה והתמדה ולא הישגים

   סיום פעולה מוצלחת הוא בברכה. היום אנו יודעים מחקר המוח שאנו אמורים לברך לא על הישגים אלא על עבודה ונחישות. כך גם עשה משה. ברך את בני ישראל על העבודה ועל המלאכה. ...כְּכֹל אֲשֶׁר צִוָּה ה' אֶת מֹשֶׁה כֵּן עָשׂוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֵת כָּל הָעֲבֹדָה. וַיַּרְא מֹשֶׁה אֶת כָּל הַמְּלָאכָה וְהִנֵּה עָשׂוּ אֹתָהּ כַּאֲשֶׁר צִוָּה ה' כֵּן עָשׂוּ וַיְבָרֶךְ אֹתָם מֹשֶׁה.

   אנו מגלים שהקמת המשכן היתה בראש חודש ניסן חודש היציאה לחירות. וַיְהִי בַּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הוּקַם הַמִּשְׁכָּן על כל מרכיביו וכליו:

טיפול קוגניטיבי התנהגותי

לחזק עבודה והתמדה ולא הישגים: אם אנו מוכנים לעבוד ולהתמיד ולהתמודד עם קשיים בדרך מבלי להתייאש, יגדלו הסיכויים שנגיע להצלחות שביקשנו.

 

חיי הרוח תומכים בחיי החומר

  ...וַיְכַל מֹשֶׁה אֶת הַמְּלָאכָה. וַיְכַס הֶעָנָן אֶת אֹהֶל מוֹעֵד וּכְבוֹד ה' מָלֵא אֶת הַמִּשְׁכָּן. וְלֹא יָכֹל מֹשֶׁה לָבוֹא אֶל אֹהֶל מוֹעֵד, כִּי שָׁכַן עָלָיו הֶעָנָן וּכְבוֹד ה' מָלֵא אֶת הַמִּשְׁכָּן. כבוד ה', רוח אלוהים שורה על העם המלוכד. זהו זמן רוחני להרהור, תפילות, ברכות, תודות, סליחות ותכניות להמשך הדרך.

   אנו נצא לדרך אחרי שנחזור מן המסע הרוחני אל חיי המעשה. וּבְהֵעָלוֹת הֶעָנָן מֵעַל הַמִּשְׁכָּן יִסְעוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּכֹל מַסְעֵיהֶם. וְאִם לֹא יֵעָלֶה הֶעָנָן וְלֹא יִסְעוּ עַד יוֹם הֵעָלֹתוֹ. כִּי עֲנַן ה' עַל הַמִּשְׁכָּן יוֹמָם וְאֵשׁ תִּהְיֶה לַיְלָה בּוֹ לְעֵינֵי כָל בֵּית יִשְׂרָאֵל בְּכָל מַסְעֵיהֶם.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי

חיי הרוח תומכים בחיי החומר: נטפח חיי רוח, הם אינם באים במקום חיי המעשה, אבל הם מעשירים ומעמיקים את חיים המעשה. חיי רוח ללא מעשה אין בהם תועלת.

 

תגובות

הוספת תגובה

אין עדיין תגובות למאמר זה.

צרו קשר

שלח תגובה, שאלה, הצעה למאמר שענין אותך לכתובת isas.eshet@gmail.com


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.