לרפא את יצירי כפיך

טיפול קוגניטיבי התנהגותי וטיפול קבלה ומחויבות בדרך היהודית לתיקון המידות בפרשת השבוע

פרשת וזאת הברכה: משמעות בחיים כדרך לזכות בנצחיות

אפילו משה רבנו מתחנן על חייו. מקום קבורתו לא נודע אבל רוחו תשאר לעד.
תאריך פרסום: 10/10/2016

16פרשת וזאת הברכה

יששכר עשת, "לרפא את יצירי כפיך"

http://www.hebpsy.net/isaschar

   כל אדם מגיע יומו להיפרד מן העולם.  כל אחד מתקשה להיפרד מן העולם.  אפילו משה רבינו במדרש רבה (בעיבוד קל שלי) ניסה לשנות את רוע הגזירה: ...כיון שראה משה שנחתם עליו גזר דין עמד בתפילה ובתחנונים לפני הקדוש ברוך: "ריבונו של עולם אם אין אתה מכניס אותי לארץ ישראל, הניח אותי בעולם הזה ואחיה ולא אמות. אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה: "אם לא אמיתך בעולם הזה, היאך אחייך לעולם הבא?"  אמר משה לפני הקדוש ברוך הוא: "הניח אותי כחיות השדה...  הניח אותי בעולם הזה כעוף זה." אמר לו הקדוש ברוך הוא: "רב לך כאשר דיברת."

   ...לבסוף קרא הקדוש ברוך בעדינות לנשמתו לצאת מתוך גופו: "בתי, מאה ועשרים שנה קצבתיך,  היותך בגופו של משה. עכשיו הגיע קצך לצאת. צאי אל תאחרי." אמרה לפניו: "ריבונו של עולם יודעת אני שיצרתני ואתה נתתני בגופו של משה מאה ועשרים שנה ועכשיו אין  גוף טהור בעולם יותר מגופו של משה אני אוהבת אותו, בבקשה ממך, הניחני בגופו של משה."

   באותה שעה נשקו הקדוש ברוך הוא ונטל נשמתו בנשיקת פה.

   מותו של אדם הוא אירוע גופני, אבל רוחו של האדם ממשיכה להשפיע בעולם החומר. ההתעסקות הבלעדית עם גוף הניפטר אינה מאפשרת להשיך להנות מרוח האדם ומהיצירות שהשאיר אחריו. לכן כנראה נאמר על משה וְלֹא יָדַע אִישׁ אֶת קְבֻרָתוֹ  עַד הַיּוֹם הַזֶּה. ונשארה לנו מורשתו של משה: תּוֹרָה צִוָּה לָנוּ מֹשֶׁה מוֹרָשָׁה קְהִלַּת יַעֲקֹב. וממשיכו יהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן מָלֵא רוּחַ חָכְמָה כִּי סָמַךְ מֹשֶׁה אֶת יָדָיו עָלָיו.

   משה מברך את השבטים, כל שבט בברכה מיוחדת וְזֹאת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרַךְ מֹשֶׁה אִישׁ הָאֱלֹהִים אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי מוֹתוֹ. באמצעות הברכה מעביר משה לכל שבט משהו ייחודי מרוחו שהיא מרוח אלוהים.

   בבואנו לעסוק בתיקון המידה, נברר לעצמנו מה מרוח הקדמונים שהכרנו השפיע עלינו לטובה או לרעה. נאלץ לנטרל השפעות שליליות וננסה לחזק השפעות חיוביות. 

 

טיפול קוגניטיבי התנהגותי

משמעות בחיים: חיים בעלי המשכיות שיש בהם תרומה לתיקון עולם הם הדרך בה אנו יכולים להבטיח לעצמנו שרוחנו, כלומר תרומתנו, תגלגל הלאה גם אחרי מותנו.

תגובות

הוספת תגובה

אין עדיין תגובות למאמר זה.

צרו קשר

שלח תגובה, שאלה, הצעה למאמר שענין אותך לכתובת isas.eshet@gmail.com


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.