לרפא את יצירי כפיך

25שבת חול המועד פסח. אביב ותקווה

בשבת חול המועד פסח. אנו מגלים שעוד לא אבדה תקוותנו. קרא עוד כל סימני התקווה באביב הצבעים ועל עבודת התקווה ברגעי הייאוש השחורים.
תאריך פרסום: 28/7/2009

 

שבת חול המועד פסח. אביב ותקווה

יששכר עשת, "לרפא את יצירי כפיך" http://www.hebpsy.net/isaschar

 

   בשבת של חול המועד אנו קוראים את מגילת שיר השירים שהיא גם שיר תקווה לרעות שעוד לא התממשה. אביב בא. הַסְּתָו עָבָר. הַגֶּשֶׁם חָלַף הָלַךְ לוֹ. הַנִּצָּנִים נִרְאוּ בָאָרֶץ. עֵת הַזָּמִיר הִגִּיעַ. קוֹל הַתּוֹר נִשְׁמַע בְּאַרְצֵנוּ. הַתְּאֵנָה חָנְטָה פַגֶּיהָ. הַגְּפָנִים סְמָדַר נָתְנוּ רֵיחַ.

   קוּמִי לָךְ רַעְיָתִי יָפָתִי יונתי וּלְכִי לָךְ. צאי יוֹנָתִי מחַגְוֵי הַסֶּלַע, מסֵתֶר הַמַּדְרֵגָה. הַרְאִינִי אֶת מַרְאַיִךְ. הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ. כִּי אני יודע שקוֹלֵךְ עָרֵב וּמַרְאֵיךְ נָאוֶה. מי את יונתי? השלום? התקווה? הסיכוי? האפשרות? ההתפייסות? האביב?

   אֶחֱזוּ בָנוּ שׁוּעָלִים שׁוּעָלִים קְטַנִּים. מְחַבְּלִים בכְרָמֵינוּ. אנחנו ביחד כאן. שני עמים, גבר ואישה, הורה וילד, שכנים, חברים. דּוֹדִי לִי וַאֲנִי לוֹ, הנרעה בַּשּׁוֹשַׁנִּים?

   ועַד שֶׁיָּפוּחַ הַיּוֹם וְנָסוּ הַצְּלָלִים, נדבק בצבעי האביב הפורח ובתקווה שבלב.

 

   בשבת זו של חול המועד פסח גם קוראים את חזון העצמות היבשות ביחזקאל. בֶּן אָדָם! הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה, כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הֵמָּה האֹמְרִים יָבְשׁוּ עַצְמוֹתֵינוּ וְאָבְדָה תִקְוָתֵנוּ נִגְזַרְנוּ לָנוּ. אל ייאוש! כי עוד לא אבדה תקוותנו, אנו שרים בהמנון שאולי מתאים לשיר אותו גם בשבת זו. אלוהים קורא לנו, מִנְעו קולכם מִבֶּכִי וְעֵיניכם מִדִּמְעָה, כִּי יֵשׁ שָׂכָר לפעולותינו. יֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵנו!

   איכה אומר לנו כי לפעמים טוֹב כִּי נישא עֹל נידום ונישא הנטל. ניתן בֶּעָפָר פִּינוּ. אוּלַי יֵשׁ תִּקְוָה. ניתן לְמַכֵּנּו לֶחִי נִשְׂבַּע בְּחֶרְפָּה. רק נאמין כִּי לֹא יִזְנַח לְעוֹלָם אלוהינו, נאמין שיש תקווה. במילים של איוב וּבָטַחְתָּ כִּי יֵשׁ תִּקְוָה וְחָפַרְתָּ לָבֶטַח, כמו שיֵשׁ לָעֵץ תִּקְוָה אִם יִכָּרֵת וְעוֹד יַחֲלִיף וְיֹנַקְתּוֹ לֹא תֶחְדָּל. ובמילים של רות המואביה, כי יש לי תקווה.

   ומה יהיה ביום פקודה. ביום הגאולה? הִנֵּה אֲנִי מֵבִיא בָכֶם רוּחַ וִחְיִיתֶם. וְנָתַתִּי בָכֶם רוּחַ וִחְיִיתֶם וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה'. מי הנביא אשר ינבא אֶל הָרוּחַ וְאָמַר אֶל הָרוּחַ, מֵאַרְבַּע רוּחוֹת בֹּאִי הָרוּחַ וּפְחִי בַּהֲרוּגִים הָאֵלֶּה, במיואשים הללו, וְיִחְיוּ ויקוו. וְיעלו המיואשים מִקִּיבְרוֹתם וְנָתַן בהם אלוהים את רוּחו וחיו מחדש.

 

תפילה לתקווה מספר תהילים פרק כ"ז.

שְׁמַע ה' קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי.

אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי, עֶזְרָתִי הָיִיתָ.

אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי.

הוֹרֵנִי ה' דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר.

לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב ה' בְּאֶרֶץ חַיִּים,

קַוֵּה אֶל ה'.

חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ

וְקַוֵּה אֶל ה'.

 

מִי ייִתֵּן וְהָיָה לְבָבָנו,

מלא תקווה ואמונה בטוב.

למען נוכל לעשות כדי לקרבו,

לְמַעַן ייטב לילדנו לדורותם לְעוֹלָם.

 

בְּאֶמְצָעוּת לְחִיצָה עַל "הוֹסֵף תְּגוּבָה" בְּסוֹף הַמַּאֲמָר, אֶשְׂמַח כְּמֵיטָב יָכוֹלְתִּי

לַעֲנוֹת עַל שְׁאֵלוֹת, לְהֵיעָנוּת לַבַּקָּשׁוֹת וּלְהִתְיַיחֵס לִתְגוּבוֹת.

תגובות

הוספת תגובה

אין עדיין תגובות למאמר זה.

צרו קשר

שלח תגובה, שאלה, הצעה למאמר שענין אותך לכתובת isas.eshet@gmail.com


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.