לרפא את יצירי כפיך

זוגיות ומה שמחזק אותה. טובים השניים מן האחד.

אישה: גיל המעבר

גיל המעבר לאישה יכול להיות "גיל ההתגלות" הרבה יותר מאשר "גיל הבלות"
תאריך פרסום: 8/1/2009

גיל המעבר, גיל ההתגלות על פרשת דרכים מאת יששכר עשת.

   מסופר כי "באחד מנדודיו קרה שהגיע רבי זוסיא לפרשת דרכים ולא ידע באיזו דרך ילך נשא את עיניו וראה שהשכינה הולכת לפניו."(1) השכינה היא המגינה עלינו ומאפשרת בחסדה התגלות של תובנות חדשות. בפרשת הדרכים עשויה להתרחש התגלות של משמעות חייך וייעודך.

   זהו רגע של מעבר אפשרי מדגש על יצרנות ופוריות פיזית ליצרנות ופוריות רוחנית, קהילתית, חברתית(2). ודרך הרוחניות לשוב ולהיפגש עם התחושות הגופניות הנעלות לקראת המגע הגופני המחודש עם בן הזוג האהוב והאוהב.

   החששות והדאגות ולפעמים אף פחדים, שעולים תוך כדי דיונים על מחלות לב, אוסטאופורוזיס וסרטן השד. יכולים להקפיא ולייאש, אך הם עשויים להוליך לתובנה שזוהי התקופה שבה אפשרי לגלות, ואם גילית, להעמיק את משמעות חייך וייעודך.

   זהו אחד הרגעים בהם מתממשת השותפות בין הגוף לנפש. הנפש אומרת לגוף: אני אוהבת אותך, אני יודעת שאתה הולך ונחלש ואני הולכת ומתחזקת, אני מלטפת אותך, מכילה אותך, תומכת בך, מחזקת אותך, מאפשרת לך ביטויי תשוקה חדשים שלא היכרת. לאט לאט במשך השנים שעוד נותרו, נמשיך ביחד, נתרחק ונתקרב, לפעמים בחיבוק, לפעמים תוך כדי כאב, ונאפשר כל אחד לשני את הביטוי המתאים. רק בסיום, אני נושאת תפילה שתהיה בירכת הדרך. אתה תשוב "אֶל הָאֲדָמָה מִמֶּנָּה לֻקָּחְתּ,ָ כִּי עָפָר אַתָּה וְאֶל עָפָר תָּשׁוּב"(3): ואני אמריא אל אותו הרגע שבו ברחם אימי "נר היה דלוק על ראשי ומביטה הייתי ורואה מסוף העולם ועד סופו" (4)

   את הולכת לתקופה בה מעבר לזהות האישית ולזוגיות, יש מקום לסיפוק מרעיונות מסויימים שהם בעלי ערך בעיניך:

-יש מקום לפעול למען החברה.

-יש אפשרות להיכנס לרב שיח עם המציאות סביבך.

-לעזור ליצור עולם טוב יותר.

-להדריך את הצעירים, את דור ההמשך,

-להוריש את  חכמתך.

   באמצעות רוחך, ההבעות החדשות של גופך בזוגיות, תשכילי מכוח היחד החדש של הזוגיות, והנחלת רוחך לממש את הרעיון ש"לא עליך המלאכה לגמור...ולא אתה בן חורין לבטל ממנה"(5) . ניתן לראות בכך מעין "גילגול נשמות." אלו הם גילגולי רוח האדם ששחיים בקרב הממשיכים הצעירים. רב שיח מתמשך מתנהל עם רוחם של בני האדם דורות דורות מימיי האדם הראשון וכל דור מעשיר את הסיפור האנושי המופלא.

   וכך תוכלי לומר ברגע האמת שהיית את כפי שהתבטא רבי זוסיא זמן מה לפני פטירתו "אם ישאלו אותי למה לא הייתי משה, אדע מה להשיב, אבל אם ישאלו אותי למה לא הייתי זוסיא, יסתתמו טענותי.(6)

                                                                                                                                       יששכר עשת, "לרפא את יצירי כפיך" http://www.hebpsy.net/isaschar

---------------

1. מרטין בובר "אור הגנוז"

2. אריק אריקסון "ילדות וחברה."

3. בראשית ג' י"ט.

4. תנחומא פיקודי

5. משנה מסכת אבות פרק ב משנה טז

6. מרטין בובר "אור הגנוז."

 

תגובות

הוספת תגובה

אין עדיין תגובות למאמר זה.

צרו קשר

שלח תגובה, שאלה, הצעה למאמר שענין אותך לכתובת isas.eshet@gmail.com


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.