תורת החלומות וחקר החלימה : כתב-עת מקוון

תקצירים ,הארות והערות

תקציר: על מה חולמים מטופלים עם מחלות מעיים?

תקציר: על מה חולמים מטופלים עם מחלות מעיים?
תאריך פרסום: 22/3/2008

   

 

1: Dig Liver Dis. 2002 Jul;34(7):506-9. Links
Comment in:
What do patients with irritable bowel syndrome dream about? A comparison with inflammatory bowel disease.
Academic Department of Medicine, University Hospital of South Manchester, UK.
התקציר תורגם ע"י מיכל ליבנה
 
 
רקע:  אנשים חולמים רבות על אירועים מהם הם חרדים או מודאגים. לכן, הנחנו שחלומות של חולים בתיסמונת המעי הרגיז עשויים לשקף את דאגותיהם לבעייתם, במיוחד משום שחולים בעלי התסמונת אשר אינם מאושפזים, נוטים להראות חרדה מסוימת. בנוסף, ישנה חשיבות מסויימת לעובדה שחולים בעלי התיסמונת, נוטים לחלום יותר על מעיים מחולים בעלי ליקויי קיבה-מעיים אחרים.
 
מטרת המחקר: לקבוע האם חולים בעלי התיסמונת חולמים על נושאים הקשורים למעיים יותר מקבוצת הבקרה או מחולים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות.
 
חולים ושיטות מחקר: 57 חולים הלוקים בתסמונת המעי הרגיז ו 57 חולים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות הושוו עם קבוצת הבקרה אשר מנתה 60 אנשים בריאים. כולם מילאו שאלון מובנה המתייחס להרגלי שינה ואפיוני חלומות, זאת בנוסף להערכת רמת החרדה והדיכאון.
 
תוצאות המחקר: לא התגלו הבדלי שינה בין הקבוצות השונות. עם זאת, באופן מובהק, יותר חולים בתיסמונת המעי הרגיז ובמחלות מעי דלקתיות חלמו על המעיים שלהם (22% מחולי מחלות מעי דלקתיות, 18% מחולי המעי הרגיז לעומת 3% מקבוצת הבקרה p < 0.05) ועל לכלוך עצמי (16% מחולי מחלות מעי דלקתיות, 14% מחולי המעי הרגיז לעומת 2% מקבוצת הבקרה p < 0.05) לעומת קבוצת הבקרה.
 
מסקנה:  ליקויי קיבה-מעיים כרוניים, מסוגים פונקציונאליים וחיוניים, עשויים להשפיע על אופי החלומות שלנו. יהיה מעניין לדעת האם החלומות משפיעים, באיזשהו אופן, חיובי או שלילי, על מגמת המחלה, אצל חולים אשר חולמים על הסימפטומים שלהם.

 

 

 

תגובות

הוספת תגובה

אין עדיין תגובות למאמר זה.

צרו קשר

מוזמנים ליצור עימי קשר.


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.