לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
4
יוני

סגירת מעגלים בטיפול - כלים להתמודדות עם פרידה, אובדן, סיומים וגבולות

4/6/2017 | פורסם על ידי אמציה כהן

סגירת מעגלים בטיפול
כלים להתמודדות בונה ומעצימה
עם פרידה, אובדן, סיומים וגבולות
האודיטוריום בבית סוראסקי, המרכז הרפואי שיבא בתל-השומר
יום א' 4-6-17, י' בסיון התשע"ז
מנחה – נאוה רבינוביץ'-זנד

סגירות מעגלים הן חלק חשוב ומהותי בכל מערכת יחסים - בין אדם לאדם, בין אדם לעצמו, בין אדם לסביבתו. בחיים אנו נתקלים במעגלים שנסגרים עלינו כמעט מעבר לכל פינה. יש ביניהם כאלה שעלולים להיות מאתגרים במיוחד.
אנו מאמינים, לכן, שבקליניקה, יש להתייחס אל מעגלים אלה, ואל סגירתם המושכלת, באופן ממוקד ותהליכי. זה קצת כמו לתת למטופלים שלנו סוג של ייצוג בזמן ובמרחב, מסגרת שעוזרת להם להפנים חוויות של שמחה ועצב, תלות ועצמאות, חוסר אונים ויכולת, ולמצוא את האיזון בינהן.

14:00-15:00 התכנסות, הרשמה וכיבוד קל
15:00-15:15 ברכות והקדמה - נאוה רבינוביץ'-זנד

15:15-16:00 מלאכת הליווי - לחלץ מתוך הריסות החיים ולהוביל אל מקור הכוח
אנו, וכל המקיף אותנו, נתונים להשתנות מתמדת. לצד הפחד מהלא נודע, יש בכך גם הרגעה, צמצום רגשות אשמה, והזמנה לקבל ולהכיל את מה שהחיים מזמנים לנו. בדרך הליווי והתמיכה במטופלים שאיבדו את יקריהם, נסקור בהרצאה כלים לגלות ולזהות כוחות ויכולות, ולקום מתוך ההריסות להמשך חיים בתפקוד ובצמיחה.

מרצה – נאוה רבינוביץ'-זנד, מאבחנת ומשקמת ליקויי למידה בהכשרתה, שמאז אובדן שחוותה, ומתוך אמונה שלמה שבכל אדם פנימה יש הכוח להוביל את נפשו החוצה מתוך ההריסות, מקדישה את חייה כיום לליווי אנשים המתמודדים עם אובדן במסלול החזרה לחיים, בפגישות אישיות, בקבוצות תמיכה, בסדנאות ובהרצאות בכל הארץ. ספרה הראשון - "לקום", מוכר ומומלץ בקרב אנשי טיפול, וספרה השני, "סבא, אני יודע מה קרה לך", בהוצאת אמציה, הפך לאחד הספרים הטיפוליים המובילים לילדים שחוו אובדן אדם קרוב.

16:00-16:45 לסגור מעגל ישן, לפתוח מעגל חדש - התבוננות בונה בתהליכי פרידה

אינספור פרידות מתרחשות במעגלי החיים: פרדות יומיומיות קטנות כמו שנת הלילה, וגם גדולות יותר, כמו שחרור מתבגרים לדרכם העצמאית, פרידה בעקבות כעס, או גירושין. נתבונן מקרוב וברגישות בתהליכי הפרידה, כדי להבין את מקור החשש והעצב, לראות גם את ההזדמנויות, ולקבל כלים להכיל את מטופלינו, כל אחד בנפרדות שלו.

מרצה – ד"ר רוני סולן, פסיכואנליטיקאית מנחה, פסיכולוגית קלינית בכירה ומדריכה מוסמכת, מומחית בטיפול אישי בילדים, מתבגרים ובוגרים ובטיפול זוגי, מלמדת בבתי ספר ואוניברסיטאות ברחבי הארץ, מחברת הספר "חידת הילדות", ויחד עם שולה מודן, מחברת הספר "להיפרד בשלום".

16:45-17:15 הפסקה וכיבוד קל

17:15-18:00 מאנליזה סופית - לסיום טוב דיו
ההרצאה תעסוק בסוגיות העולות בתהליך הפרידה של הטיפול הפסיכותרפי, מנקודת מבט התייחסותית, הרואה חשיבות בהתאמת הסיום לטריאדה הייחודית - מטפל-מטופל-סיום הטיפול, על הקשרו ונסיבותיו.

מרצה – ד"ר שרון פלגי, פסיכולוגית קלינית מומחית, מדריכה, מטפלת בקליניקה פרטית בחיפה, מטפלת במבוגרים, זוגות ומתבגרים, ומדריכה בתחומי האבחון והטיפול. משמשת פסיכולוגית קלינית אחראית ביחידת טיפול יום פסיכיאטרי בביה"ח רמב"ם, ומרכזת את תחום האבחון וההערכה בחטיבה הפסיכיאטרית של ביה"ח, מדריכה ומרצה בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, ובביה"ס לפסיכותרפיה בביה"ח רמב"ם.

18:00-18:15 הפסקה וכיבוד קל

18:15-19:00 סיומים ופרידות בקבוצות, בעולם חסר גבולות: האם יש עדיין מקום לפרידה, או צורך בה?

ההרצאה תתמקד בייחוד שקיים בסיומי טיפול בעבודה קבוצתית. בהרצאה יתוארו הדרכים היצירתיות שאנשים מוצאים כדי להימנע מתהליכי פרידה כואבים, ונצביע על הקשיים לעבד פרידות בטיפול האינדיבידואלי והקבוצתי, ומקורם. נתייחס הן לקושי של המטופל/ת והן לקושי של המטפל/ת בהתאם לסגנון ההקשרות שלו/ה, ונשאל מהן המשימות המוטלות על המנחה בסיום הקבוצה. דגש מיוחד יושם על קושי הנובע מתרבות האינטרנט והמדיה החברתית שמשנה את התיחסותנו לזמן, לגבולות, לקשר ולפרידה בתקופתנו.

מרצה - ד"ר חיים וינברג, פסיכולוג קליני ואנליטיקאי קבוצתי (ישראל) ומטפל קבוצתי מוסמך (ארה"ב) המתגורר בארצות-הברית. סגן נשיא לעניינים אקדמיים בבית הספר המקצועי לפסיכולוגיה בסקרמנטו, קליפורניה, ומנהל תכנית דוקטורט בינלאומית במוסד זה. פרסם ספר על קבוצות באינטרנט, ספר על מעשיות עם והלא מודע החברתי (עם דר' רוית ראופמן), ועורך שותף של סידרת ספרים על הלא מודע החברתי (עם דר' ארל הופר). פרסם עשרות מאמרים בכתבי עת מקצועיים.

19:00-19:45 הסיום כפרידה וכהמשך של דרך... הכיצד? גישת וירג'יניה סאטיר

ההרצאה תתייחס לשאלה זו מתוך הגישה ההוליסטית והחווייתית של וירג'יניה סאטיר. הסיום יוצג כשלב קריטי בתהליך הטיפולי, בדומה לחשיבות הרבה שיש לפרק המסיים של כל יצירה אומנותית. בהרצאה נעזר בהתבוננות בדרכה המיוחדת והמרגשת של וירג'יניה סאטיר להביא את הפגישה הטיפולית לסיום כבמעשה אומנות. נתנסה בכלים מתוך המודל כדי לחקור חוויות סיום המוכרות לנו כמטפלים, וגם כדי לסגור באופן חווייתי את הכנס שלנו.

מרצה – טלי אהרני, פסיכולוגית קלינית, מדריכה ומטפלת בטיפול זוגי ומשפחתי. משלבת הוראה בתחומי טיפול מגוונים עם עבודה טיפולית בקליניקה. השתלמה במודל סאטיר בארץ ובקנדה מאז 2006. בשנת 2012 קיבלה פרס מנהיגות מטעם מרכז סאטיר בוונקובר על פעילותה לקידום הפיתוח והלימוד של מודל סאטיר בישראל. מנחה את תכניות ההכשרה וסדנאות חוויתיות במודל סאטיר.
לסיום תתלווה זיוה בארי, מטפלת במוסיקה ובוגרת הכשרת סאטיר.

מספר המשתתפים מוגבל. הירשמו בזמן והבטיחו את מקומכם בכנס.

דמי ההשתתפות בכנס:

מחיר בהרשמה מוקדמת (עד 23.5.17) 195 ש"ח
מחיר ההרשמה ביום הכנס (מ 25.5.17) 235 ש"ח

למידע נוסף, ולהרשמה התקשרו:
אמציה 052-8087052 Amazia@netvision.net.il
אפרת 050-7504210 Ephrat@family-care.co.il

תגיות: