לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
21
פברואר

בניית מרחב המשחק אצל ילדים שאינם יודעים לשחק

21/2/2017 | פורסם על ידי עמותה לילדים בסיכון .

סקטור הפסיכולוגים בעמותה לילדים בסיכון שמח להזמינכם ליום עיון בנושא:
"בניית מרחב המשחק אצל ילדים שאינם יודעים לשחק".

יום העיון יערך ביום ג' ה-21/2/17 בשעות 08:00-14:15 בתיאטרון בית החייל ברחוב וייצמן 60 תל אביב.

ההרשמה תתבצע עד תאריך ה-12/2/17 דרך הקישור: https://goo.gl/forms/ZQuVYt1XyUD2u3C63

עלות למי שאינו עובד עמותה לילדים בסיכון: 150 ₪ בלבד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לצחי כץ בכתובת המייל: tzachik@childrenatrisk.org.il

סדר היום:
======
08:00-08:30 התכנסות
08:30-08:45 דברי פתיחה וברכות
08:45-09:45 היעדר היכולת לשחק – אבי שרוף
09:45-10:00 הפסקה
10:00-11:00 "את פתח לו": פתיחת מרחב המשחק אצל ילדים עם אוטיזם- יונית שולמן
11:00-11:15 הפסקה
11:15-12:45 הצגת מקרה של טיפול בילד בגן תקשורתי: אלונה דינאי
דיון בחומר הקליני מפרספקטיבה פסיכואנליטית: יעל זבירין
דיון בחומר הקליני מפרספקטיבה דינמית- אינטגרטיבית: ד"ר שרון אוסטפלד- עציון
12:45-13:15 הפסקה
13:15-14:15 דיון מסכם במליאה

תקציר ההרצאות
==========
היעדר היכולת לשחק (אבי שרוף)
-------------------------------------
לכאורה היכולת למשחק טמונה בכל ילד ואף מבוגר. היא במהותה חלק מחדוות החיים, משרתת פונקציות התפתחותיות משמעותיות וחיוניות. מהווה גשר בין מציאות לפנטזיה, בין פנים לחוץ ונדבך במרחב הפוטנציאלי שהינו מרחב החיים. אך למעשה לעתים היכולת למשחק נעדרת, לא התפתחה כלל או נחסמה עקב נסיבות טראומטיות. מהו בעצם העדר זה של משחקיות. מה המקום הנפשי והחוויתי שבו העדר זה מצוי ומה האימפקט שיש לו על ההתפתחות הנפשית ולמעשה איך לשקמה.

"את פתח לו": פתיחת מרחב המשחק אצל ילדים עם אוטיזם (יונית שולמן):
----------------------------------------------------------------------------------
משחק אותנטי, יצירתי, ספונטני וחי, הוא תמיד חדש, מפתיע, מעניין, ומשתנה. היכולת לשחק נבנית בתוך קשר. הקשיים בתקשורת מחד, ובהתמודדות עם שינויים מאידך, הם שני מאפייני הבסיס העיקריים של האוטיזם. אין זה מפתיע לפיכך, שילדים עם אוטיזם מתקשים בבניית היכולת לשחק. בהרצאה יועלו מחשבות לגבי השאלות הקליניות המעשיות, שניתן לתמצת אותן ל"איך" ו"מה". איך פותחים את מרחב המשחק אצל ילד שמתקשה לשחק, ומה עושים כשמרחב המשחק מתחיל להיפתח. נדון באפשרות להעצים וללבות ניצוצות ראשוניים של פוטנציאל המשחק; האפשרות לטרנספורמציה של פריקה דרך "אינטרפרטציה דרך המשחק", בדומה למושג האינטרפרטציה דרך הפעולה של אוגדן; הצורך להנעה המתמשכת הנדרשת מהמטפל, לצורך שימור היכולת המשחקית ופיתוחה; ודילמות טכניות ואתיות סבוכות ומורכבות ביחס לעבודת המטפל והקשר הטיפולי הנובעות מכך. לסיכום נחשוב על מגבלות היכולת, על יאוש, ועל תקוה. זאת במטרה לעורר את החשיבה, הבחינה העצמית והיצירתיות המשחקית של כולנו.

על המרצים:
=======
אבי שרוף: פסיכולוג קליני מדריך, מנהל תכנית לפסיכותרפיה ילד ונוער בתכנית ללימודי המשך, בית ספר לעבודה סוציאלית אוניברסיטת תל אביב. מרצה בבית הספר לעבודה סוציאלית ובחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת ת"א, בתכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת חיפה, בתכנית לטיפול פסיכולוגי ממוקד באוניברסיטת בר אילן. חבר ועד האגודה לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, לשעבר פסיכולוג קליני ראשי של ביה"ח נס ציונה.

יונית שולמן: פסיכולוגית קלינית. מנהלת סקטור הפסיכולוגים עמותה לילדים בסיכון. מנהלת תכנית לפסיכותרפיה ילד ונוער בתכנית ללימודי המשך, בית ספר לעבודה סוציאלית אוניברסיטת תל אביב. מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים, מרבה לעבוד עם אנשים עם אוטיזם ומשפחותיהם לאורך טווח החיים. מרצה, מלמדת ומדריכה במסגרות שונות בנושאים הקשורים בטיפול בילדים ונוער ובטיפול באנשים עם אוטיזם.

אלונה דינאי: פסיכולוגית קלינית. רכזת צוות טיפולי בגן תקשורת, רמת חן, העמותה לילדים בסיכון, ומטפלת בקליניקה פרטית

ד"ר שרון אוסטפלד עציון: פסיכולוגית קלינית. מנהלת אשכול הרצליה בעמותה לילדים בסיכון. מדריכה פסיכולוגים ומטפלת במבוגרים נוער וילדים. עוסקת במחקר בתחום הוויסות הרגשי, אינטראקציות הורה-ילד, ובטיפול ואבחון אנשים בספקטרום האוטיסטי.

יעל זבירין: פסיכולוגית קלינית. מטפלת בילדים, הורים, נוער ומבוגרים. עובדת עם אנשים הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי. מדריכה ומנחה קבוצות קריאה בנושא מצבים מנטליים ראשוניים ופסיכותרפיה בגישה אנליטית.

תגיות: