לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
24
פברואר

המטפל החולם: השפעת חלומות המטפל על התהליך הטיפולי-דר' גילה עופר

24/2/2011 | פורסם על ידי ד"ר שי שלקס

הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית ממשיכה שנה נוספת את מסורת הרצאות ימי חמישי. השנה הסידרה מוקדשת ל"המטפל כאדם: על העברה נגדית ומעבר לה". ההרצאה הנוכחית הינה: "המטפל החולם: השפעת חלומות המטפל על התהליך הטיפולי" - דר' גילה עופר.

מקום רב בספרות הפסיכואנליטית מוקדש לחלומות המטופל: חלומות- "דרך המלך ללא מודע", ייצוגים של העצמי ושל דרמות פנימיות, קומוניקציה של רגשות ושל אירועים מחרידים, "unthought known" או דרך לארגון נתונים על ידי מטפורות, דימויים וסמלים. אוגדן בעקבות ביון וויניקוט מוסיף שמטרת הטיפול הינה לאפשר לפציינט להתחיל לחלום.
אולם מה לגבי חלומותיו של המטפל? ובעיקר אלו המתייחסים למטופל שלו? מה מקומם בתהליך הטיפולי?
בהרצאה זו אדון באופן בו אני מתייחסת לחלומות בטיפולים, לאחר מכן אשתף ברעיונות שלי לגבי הפונקציות של חלומות המתייחסים למטופלים (patient related dreams – PRD). בעזרת דוגמאות קליניות אסביר את ההבנה שלי מנקודת מבט אינטרסובייקטיבית כיצד חלומות אלה תורמים לתהליך הטיפולי, משפיעים ומושפעים ממנו.

ד"ר גילה עפר ((PhD היא פסיכולוגית קלינית, פסיכואנליטיקאית מנחה ואנליטיקאית קבוצתית. חברה מייסדת ויו"ר לשעבר של מכון תל-אביב לפסיכואנליזה. חברת המכון לאנליזה קבוצתית. מרצה ומדריכה באוניברסיטת תל-אביב ובר-אילן. חברת סגל ומועצה מייעצת של המרכז הפסיכואנליטי של שיקגו (CCP). עורכת עתון מקבץ בשנים 2007-2009. חברת הועד הבינלאומי של הפדרציה האירופאית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית (EFPP). בין הנושאים שכתבה עליהם: סקרנות, מגדר מיניות ופסיכואנליזה, אהבה ושנאה בטיפול הפסיכואנליטי, הלא מודע החברתי, השפעת חלומות המטפל על התהליך הטיפולי, השפעת מחלת המטפל על התהליך הטיפולי, מנהיגות מצמיחה ומנהיגות מצמיתה, סליחה ואי סליחה בטיפול קבוצתי.

לפרטים נוספים ולהרשמה להרצאה זו וכל הרצאות הסידרה הבאות - כנסו בבקשה לאתר האגודה http://www.iapp.org.il/...hp?newsID=42.

תגיות: