לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
22
אוקטובר

מפגשי איט"ה בימי שיש תל השומר

22/10/2010 | פורסם על ידי יעקב סיני

הנכם מוזמנים למפגשי איט"ה בימי שישי בבית סוראסקי תל השומר בתאריכים 22/10/10 24/12/10 11/3/11 ו - 27/5/11



מפגשי איט"ה בימי שישי – תוכנית המפגשים השנתית ופרטי ההרשמה 2010-2011
בית סוראסקי מרכז רפואי ע"ש שיב"א תל השומר
התכנסות על כוס קפה: בין 09:30 ל – 10:00 ההרצאה בין 10:00 ל- 13:00

22.10.10 גלית רוזנברג

טיפול בפחד טיסה

גלית רוזנברג, עובדת במרכז לבריאות הנפש גהה.
פסיכולוגית קלינית מדריכה בפסיכותרפיה ובפסיכודיאגנוסיטקה, מדריכה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי מטעם איט"ה. התמחתה במכון VALK שבהולנד בטיפול בפחד טיסה. מעבירה סדנאות להתמודדות עם פחד טיסה בארץ משנת 1996.
.
חרדה בטיסה היא תופעה שכיחה: בין 10 ל- 40 אחוזים מהאוכלוסיה, על פי מחקרים שונים באירופה וארה"ב. מכון VALK הוקם בשנת 1990כשיתוף פעולה בין אוניברסיטת ליידן, חברת התעופה KLM ורשויות שדה התעופה סכיפהול. המכון מטפל בפחד טיסה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי אישי וקבוצתי
בהרצאה יוצג הטיפול הממוקד בפחד טיסה כפי שיושם בארץ, עם דגש על אבחון והתמודדות עם הפחד ועם משתנים מתערבים המשמרים ומעצימים את הפחד.
נסקור את עקרונות הטיפול בפחד טיסה, אבחון המרכיבים שמשמרים את הפחד ומגבירים אותו, טיפול והכנה לטיסה בשילוב דוגמאות קליניות.

24.12.10 פרופ' תמי רונן ופרופ' מיכאל רוזנבאום

אפשר גם בלי פתולוגיה: יישום עקרונות הפסיכולוגיה החיובית
להפחתת אגרסיה בקרב ילדים ונוער

תמי רונן הנה פרופסור מן המנין באוניברסיטת תל-אביב, ראש מרכז רנטה אדלר לחקר רווחת הילד ולשלומו, לשעבר ראש בית הספר לעבודה סוציאלית, ולשעבר ראש איט"ה. מחברת מאמרים וספרים רבים ומרצה בארץ ובעולם.

מיכאל רוזנבאום הנו פרופסור מן המניין אמריטוס בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב, וראש מרכז שוורץ לחקר התנהגות בריאות, ממייסדי איט"ה, מחבר ספרים ומאמרים רבים בתחום, מרצה בארץ ובעולם.

ההרצאה תעסוק ביישום מודל של פסיכולוגיה חיובית להפחתת אגרסיה בקרב ילדים ובני נוער.
שלוש הנחות בסיסיות מנחות את גישתנו ליישום עקרונות הפסיכולוגיה החיובית לטיפול:
1. המטרות ארוכות הטווח של רוב בני אדם הן להרגיש טוב ולשפר את רווחתם הסובייקטיבית.
2. כשלון בהגשמת מטרות אלה הוא לא פונקציה של הפרעה נפשית אלא חוסר בידע ובמיומנויות העומדות לרשות האדם.
3. המטרה של הטיפול היא לא ל"רפא" את המטופלים מהפתולוגיות שלהם (כלומר ה"גורמים" לבעיות של המטופלים) אלא, להקנות מיומנויות חסרות למטופלים ולאמן אותם במיומנויות קוגניטיביות, רגשיות והתנהגויות המגבירות את יכולתם לפתח רווחה פסיכולוגית בדרך הטובה ביותר ובהרמוניה עם מטרות ארוכות הטווח שלהם.

בהקשר לאגרסיביות איננו תופשים אגרסיביות כהתנהגות המבוצעת נגד החברה, אלא כהתנהגות הנובעת מהעדר מיומנויות להפוך לחלק מהחברה.
מחקרים הצביעו על כך שיחסים חברתיים הם אחד ממקורות האושר והרווחה הנפשית המרכזיים של רוב בני אדם. ההנחה הבסיסית שלנו הנה שגם ילדים אגרסיביים מעוניינים מאד להיות מקובלים ואהובים ע"י קבוצת השווים שלהם. הם לעיתים קרובות פועלים בניגוד לרצונות שלהם להיות חלק מחברת ילדים מאחר ואין להם את מיומנויות השליטה העצמית והמיומנויות החברתיות הנדרשות ע"מ לרכוש חברים ולהתקבל ע"י חברת הילדים.

ההרצאה תציג מודל טיפולי פסיכו-חינוכי בילדים אגרסיביים המתבססת על הנחות יסודות אלה. המודל מכוון לפיתוח שליטה עצמית בהתנהגות תוך הדגשת הכוחות החיוביים של הילד. מקנה לילדים 4 מיומנויות בסיסיות:
1. הגדרה מחדש והבניה קוגניטיבית של בעיית האגרסיביות
2. יכולת לקשר בין סיבה לתוצאה
3. פיתוח רגישות לגירויים פנימיים.
4. יכולת להפעיל מיומנויות שליטה עצמית
מודל זה אומץ על ידי משרד החינוך, ומסגרת של עיר ללא אלימות, להפעלה ברחבי הארץ.


11.3.11 ד"ר ברוך קושניר ויונתן קושניר

טיפול בבעיות שליטה בסוגרים

ד"ר ברוך קושניר , פסיכולוג קליני, בוגר אוניברסיטאות : ירושלים, הל ולידס באנגליה. מטפל במסגררת פרטית. בעל נסיון של 27 שנים בטיפול בבעיות שליטה בסוגרים אצל ילדים.

יונתן קושניר -דוקטורנט באוניברסיטת תל אביב (בהנחיית פרופ' אבי שדה) בתחום של טיפול בהפרעות שינה אצל ילדים ומתמחה בפסיכולוגיה קלינית ביחידה לטיפול להפרעות חרדה בבי"ח גהה. בעל ניסיון של 7 שנים בטיפול בבעיות שליטה בסוגרים אצל ילדים.
www.kushnir.co.il

טיפול התנייתי בהרטבת לילה
רוב הילדים נגמלים מהרטבת לילה בין הגילים שנה וחצי לשנתיים וחצי, אך ישנם מספר רב של ילדים אשר אצלם הבעיה נמשכת שנים רבות לאחר מכן. בגיל 5 בין 15% ל 20% מהילדים עדיין מרטיבים במיטה בלילה ובגיל 18 בין 1.5% ל 3% עדיין מרטיבים. אצל למעלה מ 80% מהמרטיבים קיים רקע משפחתי והגורם המרכזי שכנראה עומד בבסיס הבעיה הוא שיבוש בתקשורת בין שלפוחית השתן ובין מערכת העצבים. ההתערבות היעילה ביותר שנבחנה במספר רב של מחקרים ומיועדת לתיקון שיבוש זה הוא הטיפול ההתנייתי, באמצעות הזמזם האלקטרוני, כשמחקרים מלמדים כי אחוז ההצלחה בטפול זה נע בין 60 ל- 85. אחוזי ההצלחה הם גבוהים יותר במסגרות טיפוליות המספקות הדרכה ותמיכה מקצועית שוטפת למטופלים. הטכניקות והמיכשור המודרני מאפשרים כיום מתן טיפול יעיל לילדים בגילים נמוכים (אפילו 4 ומטה). יובש מוחלט מושג בדרך כלל תוך שלושה עד חמישה חודשים. טיפולים אלה משפיעים על כ- 60% מהמטופלים. בהרצאה זו תוצג בעיית ההרטבה, האטיולוגיה, דרך הטיפול באמצעות הזמזם האלקטרוני, יעילות הטיפול וסקירה של שיטות טיפול נוספות.
טיפול התנהגותי באנקופרסיס, חרדת אסלה, עצירות, התלכלכות
התופעה המשותפת לסוגי הביטוי השונים של הבעיה הנקראת אנקופרסיס היא: המנעות קיצונית מישיבה על האסלה לשם ביצוע יציאה. נראה כי מדובר באוכלוסיית ילדים (בגילאים בין שנתיים וחצי ושבע) בריאים המתפקדים היטב בתחומי חייהם השונים. במרבית המקרים קשה להצביע על גורם כלשהו ברור ונגלה לעין. אין נתונים מדוייקים על שכיחות הבעיה באוכלוסיה, אך אין עוררין על כך כי מצוקת המתלוננים היא קיצונית. ד"ר ברוך קושניר פיתח מודל תאורטי להבנת מרכיבי הבעיה וגזר ממנו שיטה התנהגותית לטיפול בבעיה. הגישה מיישמת עקרונות התנהגותיים בשילוב שימוש בתכשירים רפואיים. הגישה מבוססת על הדרכת הורים, תמיכה וליווי יום יומי צמוד. ההתערבות מביאה את הילד להתנסות יזומה של ביצוע יציאה תוך ישיבה על האסלה ובכך מוכחדת ההמנעות העומדת בבסיס הבעיה. משך הטיפול הינו בדרך כלל בין שלושה לשישה שבועות.

27.5.11 ד"ר גרי דיאמונד

טיפול משפחתי מבוסס היקשרות: טיפול במתבגרים דיכאוניים ואובדניים
Attachment based family therapy for
depressed and suicidal adolescents (ABFT)

ד''ר גארי דיימונד, מרצה בכיר, מחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פסיכולוג קליני ומטפל משפחתי.

בהרצאה יוצג המודל (ABFT), כולל הרציונל התיאורטי ומהלך הטיפול. יוצגו סרטים מוקלטים מטיפולים שנעשו על מנת להדגים את שלבי הטיפול. כמו כן תינתן סקירה קצרה על מחקרי התהליך (Process research) ומחקרי תוצאות (Outcome research) שנעשו עד כה, עם דגש על מנגנוני שינוי משוערים. יוצג ויוסבר כיצד מתרחשים שינויים מרגע לרגע בתוך חדר הטיפולים. אם ישאר זמן, נדון על ישום הטיפול עם אוכלוסיות מיוחדות, כמו מתבגרים עם אורייטנציה מינית הומוסקסואלית, לסבית או בי-סקסואלית (להת"ב).



ספח ההרשמה למפגשי איט"ה
חברי איט"ה כולל חברים מתעניינים פטורים מתשלום, אך חובה על כל חבר איט"ה להירשם מראש למפגשים בהם הוא מעוניין אצל הגב' מור גולן, מזכירת איט"ה
בטלפון (להשאיר הודעה): 050-4243025 או בכתובת מייל: itacbtisrael@gmail.com
למי שאינו חבר איט"ה, התעריף הוא 100 ₪ עבור מפגש אחד, או לכל הסדרה (ארבעה מפגשים) 350 ₪.
לסטודנטים* במקצועות טיפוליים (מאוניברסיטאות, מכללות ותוכניות הכשרה ב CBT בחסות איט"ה) ומתמחים* (בפסיכולוגיה ופסיכיאטריה) התעריף הוא 80 ₪ לפגישה בודדת ו- 250 ₪ לסדרה של ארבעה מפגשים.
* יש להציג תעודה מתאימה.
את התשלום יש לשלוח מראש למזכירת איט"ה, הגב' מור גולן ת.ד. 35191, שכונת שפירא, ת"א.
אנא רשמו את השיק לפקודת איט"ה.
אני מעוניין להירשם למפגשי איט"ה בימי שישי בבית סוראסקי תל השומר
אנא ציינו את המפגשים המבוקשים
מפגש ראשון 22.10.10 _________
מפגש שני 24.12.10 __________
מפגש שלישי 11.3.11 ________
מפגש רביעי 27.5.11__________

שם ומשפחה__________________ כתובת_______________________
טלפון_______________________ דוא"ל_________________________

אנא סמנ/י בעיגול: חבר איט"ה סטודנט / מתמחה אחר

מצורף צ'ק מספר ______________ בנק_________ לתאריך________ סכום_________

תגיות: