לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
25
אפריל

"המונוגמיה החדשה: יחד ולחוד באהבה, סקס ונאמנות" - יום עיון בהנחייתה של

25/4/2013 | פורסם על ידי טליה שיפר

האגודה הישראלית לטיפול במשפחה שמחה לארח את אסתר פרל,
ליום עיון בו תציג את גישתה הייחודית להתמודדות עם נושאים כגון: אינטימיות, מיניות ואי-נאמנות.

יום העיון יתקיים ביום חמישי, 25 באפריל 2013, בין השעות 8:30 – 16:00
במרכז התרבות שבמלון קיבוץ שפיים. חנייה מסודרת במקום. יום העיון יתקיים בשפה העברית.

גישתה הנועזת והפרובוקטיבית מערערת את אופני החשיבה המסורתית שלנו על אהבה ותשוקה. טענתה המרכזית היא שבטחון ואמפתיה הם אכן הבסיס לקשר בטוח, אבל סקרנות ומיסתורין הם המרכיב ההכרחי עבור שמירת הקשר הארוטי.
*(יום העיון מתייחס לזוגיות של כל נטייה מינית. )
הטיפול הזוגי מתמקד באופן מסורתי, בזוג החולק מרחב משותף עם שותף שלישי: המטפל, וביחד מטרתם היא להעמיק את הכנות והשקיפות במערכת היחסים. חלק מהמטפלים נוטים להמנע מלהיפגש עם כל אחד מבני הזוג בנפרד , מחשש שהכוח של היחידה הזוגית יפגע.
מה בדיוק הולך לאיבוד בגישה כזו בטיפול הזוגי?

יום העיון עם אסתר יוקדש לנקודות מעשיות העולות במהלך הטיפול. אסתר תטען כי, בכדי לבחון בצורה אפקטיבית נושאים כמו אינטימיות, מיניות ואי-נאמנות, המטפלים חייבים ליצור גם מרחב נפרד לכל אחד מבני הזוג, מרחבים בהם יוכל כל אחד לבחון את רגשותיו וניסיונו בראייה רחבה יותר של דינאמיקת היחסים.
טיפול זוגי עשוי להצליח באופן הטוב ביותר בשילוב מסוג זה. שילוב עבודה עם היחיד בנוכחות בן הזוג ועבודה עם הזוג בהעדרו של אחד מבני הזוג.
במהלך יום העיון ישולבו מסגרת תאורטית עם יישומים קלינים, קטעי טיפולים בוידאו, ודוגמאות ותרגילים מעשיים. אסתר משלבת בחשיבתה מהפסיכואנליזה, תאוריית ההתקשרות, תאוריית המערכות והאימאגו.
ביום העיון נלמד כיצד לנווט בין שקיפות ובין פרטיות וחשאיות בעבודה הזוגית. כמו כן נבחן דילמות קליניות שכיחות והתערבויות שונות סביב סקס, אהבה וכוח, אי-נאמנות וכיצד ניתן להתקדם הלאה אחרי משבר.

תגיות: