לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
על הסרט 'מאהב כפול'

על הסרט 'מאהב כפול'

רות נצר | 18/8/2017 | הרשמו כמנויים

הפעם תהיה זו רשימה קצרה, משום שברצוני להתייחס אל סרט שמתראה כמלאכת מחשבת של עשיה קולנועית אבל כולו מניפולציה כמעט דמונית-צינית בכאבי הנפש של המטפלים והמטופלים כאחד. את ספרי 'הקולנוע מטפל בנו' ( רסלינג 2013) הקדשתי ליחסי מטפל-מטופל המתוארים בקולנוע. כשהשאלה – מדוע המטפל מוצג בקולנוע כפי שהוא מוצג, בטובו אבל גם ברוב חסרונותיו, הביאה לתובנות מה עלינו ללמוד מהקולנוע על עצמנו כמטפלים. אולם הסרט לפנינו אינו נובע מאהבת האדם ועניין בנפש אלא מהצורך להפיק רווח ציני מכאבי הנפש ומהשמצה בוטה ומכוערת של המטפל שמתואר כסוטה ופסיכופט.

הסרט כולו הינו מניפולציה זולה ופרוורטית-אלימה, שמתחפשת למותחן פסיכולוגי, כדי ליצור עלילת מתח מרתקת, אבל גם מופרכת וסוריאליסטית, מערבת דמיון ומציאות עד גבול הפסיכוזה, כשהסרט משתמש בכאבי היסוד של הנפש האנושית: הבדידות, הדחיה, הנטישה, ההיאחזות בכל אהבה כביכול המוצעת לאדם הסובל ומאידך אי האמון שדוחף להרוס את הקשר, החיפוש אחר אחאוּת-תאומות, קנאת אחים, הפיצולים הפנימיים בין טוב ורע, שהופכים לפיצולים שמושלכים על האנשים, כאבים פסיכוסומטיים, גילוי עריות טיפולי, שתלטנות, כוחנות, שקרים, אלימות, ניצול מטופלת על ידי מטפל, ובכל אלה - הפרת כל הכללים הטיפוליים בהקצנה, למען הצרכים הסדיסטיים-מזוכיסטיים אומניפוטנטיים של המטפל-מטופל ואולי נכון יותר, של מפיקי הסרט.

כל כך קל להרוס אמון של האנשים במקצוע הטיפולי!

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
מיה הכהן ג'יקובס
מיה הכהן ג'יקובס
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
רוני גולדפרב
רוני גולדפרב
פסיכולוג
עובד סוציאלי
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
כרמית קולץ- נהיר
כרמית קולץ- נהיר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
רגינה פולק
רגינה פולק
חברה ביה"ת
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
גפן שובל
גפן שובל
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
סלעית פיזם מימוני
סלעית פיזם מימוני
עובד/ת סוציאלי/ת

עוד בבלוג של רות נצר

יהודה ארמוני, הצייר הותיק, הזמין אותי שאבוא לראות את התערוכה החדשה שלו. את התערוכה הקודמת ראיתי ונספגתי...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אסתי קעטביאסתי קעטבי21/8/2017

סרט מעולה ביותר של יוצרים שכנראה מבינים מה מרפא בטיפול. צפיתי בסרט "מאהב כפול" והצפייה אכן לא קלה. בתחילה הייתי אף אני מזועזעת הן מהמראות הפלסטיים הקשים המוצגים שם והן מהצגת דמות הפסיכולוג (פסיכולוגים תאומים) באופן כל כך חסר עמוד שדרה מקצועי ואינטגריטי. לאחר מחשבה שנייה הבנתי את הסרט באופן שונה. נראה לי שרובו של הסרט מתרחש בעצם בעולם הפנימי של המטופלת ולא במציאות. היוצרים השתמשו במימד הויזואלי על מנת להציג עולם שלם של פנטזיות ומשאלות מודחקות של המטופלת בסרט, שאנו כפסיכולוגים רגילים לשים אותם במילים ולא בצבע. הם השתמשו במדיה הקולנועית באופן הכי עוצמתי שלה על מנת להעביר מסר על כוחו המרפא של הטיפול:
אנחנו פוגשים בתחילת הסרט אישה צעירה מבולבלת, חסרת כיוון ונעדרת שמחת חיים. מתברר שהיא נושאת בחובה דברים לא פתורים שמעוררים אצלה אימה רבה. בסוף הסרט היא משתחררת מהם. הסרט מראה על פי הבנתי שרק ההעלאה של כל החומרים האלה בתוך סטינג טיפולי מחזיק ומעורר אמון יכול להביא לריפוי שאכן התרחש.

אסתי יוסףאסתי יוסף21/8/2017

לא צפיתי בסרט. ויתכן שבעקבות הביקורת פה גם לא אצפה בו. אך כמי שעובדת שנים רבות עם נפגעות טראומה וניצול מיני ונתקלה לא מעט בקורבנות של ניצול בתוך סטינג טיפולי חשוב לי לציין שחשוב שנהיה ערים לכך שתופעות אלו קורות. אין לי ספק שרוב המטפלים בנפש (ובגוף) עושים את מלאכתם ביראת קודש מתוך שמירה על מטופליהם. עם זאת אולי הערך של סרט כזה (ושוב, לא צפיתי בו) הוא לקרוע את מסך ההכחשה סביב תופעות כאלה והתופעה של גילוי עריות בכלל, שכידוע נפוצה הרבה יותר ממה שהיינו רוצים להאמין.

יוחי בן משהיוחי בן משה20/8/2017

הזדהות ואמפתיה עם הכותבת. אני מביע בזאת הזדהות ואמפתיה - בתוספת הבעת כאב - ומלווה בתסכול עמוק על כך שהחברה שלנו שמה לה למטרה לעסוק בנושא הזוגיות והאינטימיות בצורה כ''כ זולה. עד כדי כך, שיכולה למצוא את המקום הטיפולי החשוב כ''כ - המציל חיים לפעמים - ולהציגו, ובעצם להשתמש איתו למען המטרה החברתית הנוראית הנ''ל.
אני חושב שהגיע הזמן שאנשים מתורבתים וחפצי חיים שקטים ורגועים - יתאגדו וירימו את הכפפה להוקיע כל ניצול ציני סביב הנושא האינטימי והמחבר כ''כ כמו הזוגיות - ולהציגו כמפלג, כאינטרסנטי, כאגואיסטי, כנהנתני גרידא ובכך להפסיד חומר אנושי - פיזי ונפשי - מעולה.
דיייי - הגיע הזמן!!
תודה לכולכם

יזהר עירוןיזהר עירון19/8/2017

פשוט סרט דוחה [ל"ת].