לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי

אתגרים חדשים

מרים בן-דוד

מרים בן-דוד

הבלוג יעסוק בעיקר במחשבות עקב ההתבוננות בסביבה המשתנה, ובעולם הפנימי של עצמנו בשלבי החיים המאוחרים. הדור שעובר את רוב שלבי החיים מוצא את עצמו מול עולם שנשלט על ידי טכנולוגיה חדישה ונורמות חברתיות שלא נכללו בניסיון חייו. במקביל, הסתכלותו מושפעת גם על ידי השינויים הפנימיים שהם מנת חלקו. בבלוג זה אנסה להביא מפגש עם הרהורים, מחשבות וחוויות, שהם פועל יוצא מהשינויים הנ"ל. בדרך זו אנסה להפנות את תשומת הלב של עיני הפסיכולוג לעולם מאתגר זה של הרבדים הנפשיים המכילים חוויות מעין אלו, אשר קיבלו התייחסות מועטה טרם התמורות שחלו באורך החיים.

מרים בן-דוד


מי אני?

שמי מרים בן דוד, כיום אני בגמלאות. בהכשרתי אני פסיכולוגית חינוכית וקלינית, ומדריכה בפסיכותרפיה ובדיאגנוסטיקה. במהלך הכשרתי עברתי השתלמות בטיפול משפחתי במכון שילוב וב-Family Institute of Northwestern University, Chicago. בטרם יציאתי לגמלאות עבדתי בתחנה לבריאות הנפש בקרית היובל ירושלים, בעמך וכן בקלינקה פרטית. לאחר יציאתי לגמלאות הקמתי פרוייקט בהונגריה ארץ מולדתי, וניהלתי אותו במשך 12 שנה. שמו של הפרוייקט "דו-שיח לסובלנות" והוא עוסק בקשר בין מצילי יהודים וניצולי שואה (דור ראשון ודור שני). הפרוייקט כלל יצירת שיח שהתקיים בקבוצות מעורבות. מתוך עבודה זו נלמדו לראשונה התוצאות הפסיכולוגיות הטראומטיות גם של מצילי היהודים, ואלו עובדו במסגרת הקבוצתית המשותפת. בנוסף, הפרוייקט עסק בהשלכות החינוכיות של הכרת השואה, תוך מתן דגש על חינוך נגד גזענות ובעד קבלת השונה. לאחרונה, מאז שאני גרה בדיור מוגן ובהיותי חלק מקהילת הגיל המבוגר המתקדם, אני עוסקת בהתבוננות ובהתמודדות עם שאלות הנוגעות לדימוי העצמי בגילאים אלו. זאת על רקע השינויים התרבותיים וההתפתחות הטכנולוגית של העידן הנוכחי.

52 מנויים בבלוג

הירשם כמנוי בבלוג

מיין לפי: תאריך | צפיות | תגובות | א"ב

מוגבלות, תלות ותסכול

אנשים הזוכים להגיע לגיל גבוה (מעל 80) חווים הרבה מאוד אובדנים, גם בסביבתם וגם בתוך עצמם. חוג החברים מצטמצם, שטח הפעילויות פוחת וגבולות היכול
6/1/2018 | 4,179 צפיות | 2 תגובות