לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
פעילות חברתית לקידום מעמדם של אנשים עם מוגבלות פסיכיאטרית ולפעילות חברתית לקידום מעמדם של אנשים עם מוגבלות פסיכיאטרית ול

פעילות חברתית לקידום מעמדם של אנשים עם מוגבלות פסיכיאטרית ולשינוי סדר העדיפויות במשרדי הממשלה השונים

מאמרים | 4/4/2006 | 10,185

דו"ח הפעילות החברתית - פוליטית של עמותת "בחברה טובה - רואים מעבר" וארגוני הצרכנים והמשפחות כפי שהוצג למועצה הארצית לשיקום נכי הנפש בקהילה. המשך

עמותת בחברה טובה – רואים מעבר (ע"ר)
www.behevratova.co.il
  
 
03.04.2006
ה' בניסן תשס"ו
 
דו"ח הפעילות החברתית – פוליטית של ארגוני המתמודדים והמשפחות במערכת הבחירות לכנסת ה - 17
 
במערכת הבחירות הנוכחית, שבה חלק מהמפלגות העלו על נס את הנושאים החברתיים כחלק מרכזי מקמפיין הבחירות שלהן, נראה היה כי קיים סיכויי רב יותר שנושא הבריאות בכלל, ובריאות הנפש בפרט יבואו לידי ביטוי משמעותי יותר מזה שזכינו לו עד כה. בנוסף לכך, השתלבותו של מר אבי אורן כדובר מטה מאבק הנכים, הקלה על החיבור עם נציגי המפלגות השונות ועם אמצעי התקשורת.
 
להלן דו"ח קצר על הפעילות שהתקיימה בחודשים האחרונים על ידי עמותת "בחברה טובה – רואים מעבר (ע"ר) וארגוני צרכנים נוספים (מל"מ, לשמה, בנפשנו, אנוש, עוצמה). ד"ר נעמי הדס לידור –יו"ר המועצה הארצית לשיקום, ד"ר מקס לכמן וגברת רונית דודאי סייעו רבות בייעוץ וליווי של רוב הפעילויות הנזכרות לעיל.  
 
7.02.2006 – מפלגת העבודה עורכת מסיבת עיתונאים עם ראש המפלגה עמיר פרץ, יו"ר המטה לאנשים עם מוגבלות במפלגה, ד"ר אבי ביצור,  ונציגי ארגוני הנכים. נציג המתמודדים במסיבת העיתונאים היה צביאל רופא, שנשא דברים חשובים ומעוררי השראה. באירוע זה, מפלגת העבודה הציגה את המצע שלה בנושא אנשים עם מוגבלות. בתוך המצע הייתה התייחסות מיוחדת לצרכים של נפגעי הנפש.
למסיבת עיתונאים זו קדמה פגישה בין ד"ר אבי ביצור לבין אבי אורן, צביאל רופא ואמיר טל. בפגישה זו הביע ד"ר ביצור את מחויבותו הרבה לקידום מעמדם של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית. ד"ר ביצור, אב לילד עם אוטיזם, ביקש להעביר לנו את המסר כי הוא רואה עצמו כשליח של הנכים בכנסת הבאה. בנוסף הוא ביקש לשמוע מאיתנו מה הם הצרכים בתחום בריאות הנפש. בהמשך העמיק את המחקר בנושא בריאות הנפש ונפגש עם צרכנים רבים ואנשי מקצוע מתחום הטיפול והשיקום.
 
24.02.2006 – הפגנה מול בית החולים "איתנים". הפגנה זו אורגנה על ידי הקואליציה של ארגוני המתמודדים והמשפחות – בשיתוף עם מטה מאבק הנכים. הרקע להפגנה היה מסכת ההתעללויות שנחשפה בבית החולים "איתנים". הפגנה זו הייתה תחילתו של מאבק מתמשך שהדרישות העיקריות במאבק הן:  
 
1. עיבוי התקציב של סל שיקום שנובע מחוק שיקום נפש בקהילה.
2. הקמת מחלקות פסיכיאטריות בבתי חולים רגילים וסגירה הדרגתית של בתי החולים לנכי נפש כמו שנהוג בעולם הנאור
3. החלת הרפורמה הביטוחית שהממשלה החליטה עליה מספר פעמים והיא אינה מבוצעת.
4. הקמת ועדת חקירה ממלכתית בהשתתפות נציגי האוכלוסייה של נכי הנפש על מה שקרה באיתנים ועל
 מה שקורה במערכת האשפוזית כולה.
 
26.02.2006 – יום בריאות הנפש למפלגות המתמודדות לכנסת ה – 17:  עמותת "בחברה טובה – רואים מעבר" יוזמת סיור במפעל נרות של ארגון "שכולו טוב" ובהוסטל "בית לחיים" לחמישה נציגים מהמפלגות השונות. אירוע חשוב זה יצא לפועל תודות לסיוע הרחב של ד"ר נעמי הדס לידור (יו"ר המועצה הארצית לשיקום נכי הנפש בקהילה), גברת רונית דודאי וד"ר מקס לכמן ממשרד הבריאות.
לפאנל הגיעו: ח"כ חיים אורון (מר"צ), ח"כ שאול יהלום (מפד"ל – איחוד לאומי), ד"ר אבי ביצור (מפלגת העבודה), מר יוחנן פלסנר (תנועת  קדימה) וגברת אתי פרץ (תפנית).
לפני הפאנל, מר גדעון גלאון מפרויקט "דו – שיח", תיאר בפני נציגי המפלגות את ההתמודדות שלו עם המחלה הפסיכיאטרית -  את הניסיון לחזור ולתפקד באופן בריא בחברה – את הסטיגמה, איבוד החברים וחוסר שוויון ההזדמנויות לאנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית. לאחר מכן, כל מפלגה הציגה את המצע שלה בנוגע לאנשים עם מוגבלות פסיכיאטרית (ראו נספח 1). המטרה המרכזית של הפאנל הייתה לשמוע מה יש לכל מפלגה לומר בנושא - אך יותר מכך -  לבנות תשתית של חברי כנסת שיהוו את השדולה למען אנשים עם מוגבלות בכנסת הבאה.
 
28.02.2006 – ישיבה בתנועת קדימה. לישיבה זו הוזמנו נציגי ארגוני הנכים. מתנועת קדימה הגיעו האנשים הבאים: ח"כ צחי הנגבי, ח"כ חיים רמון, אבי דיכטר ואביגדור יצחקי. בישיבה זו, מר אבי אורן הציג בצורה ברורה ומשכנעת את הבעיות בתחום בריאות הנפש. חיזקו את דבריו מר יואב קריים ומר רוני שכטר, מראשי מטה מאבק הנכים. במהלך הפגישה מר אביגדור יצחקי הביע את כוונתו לכהן כיו"ר השדולה לאנשים עם מוגבלות בכנסת הבאה. בסוף הישיבה נקבע כי תיערך פגישה בין אביגדור יצחקי לארגוני המתמודדים לאחר הבחירות.
 
09.03.2006 – ארגון "בזכות" שולח מכתב דחוף לשר הבריאות, יעקב אדרי בעקבות הכוונה להפסיק את פעולתן של וועדות סל שיקום. בזכות כותבים: " חוק שיקום נכי נפש בקהילה מטיל חובה על משרד הבריאות לקיים ועדות שיקום. עוד קובע החוק את זכאותו של אדם עם מוגבלות נפשית לפנות לוועדה, ולקבל תוכנית שיקום בהתאם להחלטתה. הלכה פסוקה היא, כי לא ניתן להיתלות בנימוקים תקציביים כעילה לאי ביצוע חובה, הקבועה בחוק .... בהעדר מענה הולם לצורכיהם, רבים מהאנשים החיים כיום
בקהילה ייאלצו לחזור לאשפוזים ממושכים בבתי החולים הפסיכיאטריים. אחרים יישארו ללא כל מסגרת, על כל התוצאות הקשות הכרוכות בכך". בסוף המכתב השר מתבקש לענות על המכתב ולעדכן האם בכוונתו למנוע את הפסקת הוועדות. השר לא הגיב.
 
15.03.2006 – הפסקת וועדות סל שיקום. המשך האידיאולוגיה הפוגעת בצורה קשה בחייהם של אלפי מתמודדים עם מוגבלות פסיכיאטרית. 
 
20.03.2006 – פגישה עם יו"ר מפלגת הליכוד. לפגישה זו הוזמנו נציגי ארגוני הנכים. ח"כ ביבי נתניהו הבטיח כי נכה שייצא לעבודה הקצבה שלו לא תצטמק ואף תגדל. כמו כן, הוא הבטיח להעלות את קצבת הנכות הבסיסית. ח"כ נתניהו הודה כי אינו מודע למצבו של תחום בריאות הנפש והנכויות הבלתי נראות אך הדגיש את תפיסתו כי יש לעשות הכול בכדי לשלב את הנכים בשוק העבודה. כמו כן הדגיש כי כיום לאחר "שהציל את המשק הישראלי מהתמוטטות"  ניתן להעביר תקציבים משמעותיים לתחום החברתי. מר אבי אורן העלה את הצרכים של קהילת המתמודדים ואת הבעיות הקיימות במערכת בריאות הנפש.
 
22.03.2006 – הפגנה מול בית החולים אברבאנל. עשרות מתמודדים ואנשי מקצוע מגיעים להפגנה שנערכה מול בית החולים כמחאה על הפסקת וועדות סל השיקום. הפגנה זו מהווה נדבך נוסף במאבק שהחל בבית החולים "איתנים". לראשונה, עשרות מתמודדים יוצאים להפגין על זכויותיהם הבסיסיות ביותר.  
 
27.03.2006 – ארגון "בזכות" שולח תזכורת לשר הבריאות. כך נכתב:"חלפו למעלה משבועיים מאז נשלח מכתבנו שבנדון, אך טרם קיבלנו לו מענה. הפנייה מצורפת. כל יום שחולף, וועדות השיקום אינן נותנות מענה לפונים, גורם לנזק בלתי הפיך לאנשים עם מוגבלות, הזכאים לקבל מענה מכוח החוק. לאור דחיפות העניין וחשיבותו, אנו שבים ומבקשים לקבל תשובה בהקדם". במידה ולא תהיה תגובה בקרוב
מצד השר יבדקו צעדים משפטיים.  
 
5/2006 – פתיחת הקורס: "מהתמודדות אישית לאחריות חברתית – הכשרת מנהיגות לשינוי חברתי לאנשים המתמודדים עם מוגבלות". חלק מבוגרי הקורס ישתלבו בהנהגה המתהווה של צרכני בריאות הנפש. יוזמי הקורס הם: ארגון שתי"ל, נציבות השוויון לאנשים עם מוגבלות והחברה למתנסים – בשיתוף ארגוני הצרכנים.
 
לסיכום: בריאות הנפש מהווה גורם מרכזי בחוסנה ובמצבה החברתי של כל מדינה בעולם, ובכללה גם מדינת ישראל. תושבי ישראל אינם חסינים מהפרעות פסיכיאטריות, ובדומה למדינות אחרות אחד מכל ארבעה מהם סובל ממחלה פסיכיאטרית. לפי ארגון הבריאות העולמי, המחלות הפסיכיאטריות מהוות שליש מנטל התחלואה בעולם, הנמדד לפי שיעורי תמותה מוקדמת כתוצאה מהמחלה, ומספר השנים שהאדם חי עם נכות הנובעת מהמחלה. נתונים אלה, ועוד רבים אחרים, לא חודרים עדיין לתודעתם של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל. לכן, בניית 'תודעה מעמדית', והבאת הכוח הפוטנציאלי הגדול של
 
קהילת המתמודדים לידי ביטוי חברתי היא הכרחית. אפיקי הפעולה נשענים על פעילות הסברתית אל מול מקבלי ההחלטות בכנסת ובמשרדי הממשלה השונים; פעילות של מחאה ועירור הנושא בעזרת סיקור תקשורתי ופעילות ברמה המשפטית. שילוב של כל האסטרטגיות הנ"ל הביא לשינוי במדינות רבות בעולם ויביא את השינוי גם במדינתנו הקטנה.
 
בברכה,
אמיר טל
מנכ"ל
בחברה טובה – רואים מעבר (ע"ר)
www.behevratova.co.il
email: amir.t.tl@gmail.com
נייד: 057.7.380035
 
 
 
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: שיקום
טל שפירא מסרי
טל שפירא מסרי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק)
דפנה פלגי לוין
דפנה פלגי לוין
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
עפולה והסביבה, נצרת והסביבה, יקנעם והסביבה
רחל כהן
רחל כהן
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה
סיגל גוטרזון
סיגל גוטרזון
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
כרמית מאיר שרר
כרמית מאיר שרר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
דיקלה רוזנבלט גדיש
דיקלה רוזנבלט גדיש
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אמיר טלאמיר טל2/5/2006

הזעקה לא נשמעת כיוון ... שאת התקשורת זה לא מעניין אך בשטח נעשות פעילויות רבות כגון: אפיקים משפטיים, לוביינג בקרב נבחרי הציבור, מחאה של הארגונים השונים ומאבק מול האוצר. בקרוב יתפרסמו דברים ספיציפיים יותר בנושא. אמיר טל

עוסעוס23/4/2006

שירותי סל שיקום מוקפאים כבר חודשיים!! [ל"ת].     מדוע לא נשמעת זעקה ?
 
 
 
 
 
 
 
 

אמיר טלאמיר טל6/4/2006

למה הכוונה בנייר עמדה רשמי ?. זהו נייר עמדה רשמי של עמותת בחברה טובה - רואים מעבר כפי שהוצג למועצה הארצית לשיקום נכי הנפש בקהילה.
בברכה,
אמיר טל
 
 
 
 

עידו שעידו ש5/4/2006

והאם קיימת רשימה עדכנית של מקומות תעסוקה כנ"ל?. ואם יש איפה ניתן להשיג אותה?

עידו שעידו ש5/4/2006

נושא חשוב איפה אפשר להשיג ניירות עמדה רשמיים בנושא?.