התכנית להסמכה בטיפול משפחתי וזוגי – פסיכותרפיה משפחתית וזוגית אינטגרטיבית וממוקדת

חדש– במאי 2024, במקביל לתוכנית הבוקר, נפתחת תוכנית לימודים בימי א' בשעות אחרה"צ (15:30-19:45)

*התוכנית מוכרת ומאושרת על ידי האגודה הישראלית ללימודי טיפול משפחתי וזוגי**

התכנית מכשירה את המשתתפים בה כמטפלים משפחתיים וזוגיים מיומנים עם רקע תיאורטי ומעשי מקיף. הלומדים בתכנית יטפלו במשפחות וזוגות במסגרת בפרקטיקום "חי" עם מראה חד-כיוונית, יתרגלו סימולציות עבודה עם משפחות וזוגות מגוונים, ירכשו מיומנויות וכלים עם מודלים שונים של התערבות. כמו כן יכירו, יתנסו וייצפו בעבודתם של טובי המאסטרים בעולם ושל מנחים בכירים במכון. התוכנית היא תלת שנתית או דו שנתית עם סמסטר קיץ.

תוכנית אינטגרטיבית המאפשרת למידה תיאורטית ומעשית אשר מתרחשת בקבוצת למידה אחידה עם דגש על יצירת הזדמנויות עשירות לתרגול והתבוננות עמוקה בדינמיקה משפחתית וזוגית מתפתחת.

התוכנית השלמה כוללת:

  • שיעורים תיאורטיים וקונספטואליים וקריאה מודרכת בקבוצות עבודה.
  • תצפיות אישיות והגברת המודעות האישית בתכנים ובתהליכים מחיי המשפחה של המטפל-התלמיד.
  • תרגול מיומנויות וטכניקות, התערבות ומפגשים התנסותיים-חוויתיים.
  • צפיה ו"הדרכה חיה" בפרקטיקום, לאורך שנות הלימוד.
  • סדנאות לטיפול "העצמי" של המטפל ולהעשרת מיומנויות טיפוליות (בתוספת תשלום).
  • צפייה מונחית בסרטי וידאו של מאסטרים בטיפול משפחתי וזוגי.
  • סדנאות אורח של מנחים מהארץ ומחו"ל (בתוספת תשלום).
  • הערכה רפלקטיבית עם כל תלמיד ומתמחה במהלך השנה.
  • ערבי שינוי – הרצאות אורח מיוחדות לתלמידי ובוגרי המכון.

תוכנית אינטגרטיבית המאפשרת למידה תיאורטית ומעשית אשר מתרחשת בקבוצת למידה אחידה עם דגש על יצירת הזדמנויות עשירות לתרגול והתבוננות עמוקה בדינמיקה משפחתית וזוגית מתפתחת.

קבוצת המתלמדים הולכת יחד לאורך כל ההכשרה והלמידה נעשית תוך שמירה על רצף הגיוני, כך שבכל מושג תיאורטי שנלמד, עוברים מיד לחלק המעשי לתרגול והתנסות חווייתית. באופן הזה, הסטודנטים יכולים לעשות אינטגרציה מיידית בין המושגים התיאורטיים והעבודה הקלינית. מניסיוננו, צורת למידה זו היא היעילה ביותר.

כמו כן, אנו שמים דגש רב על פיתוח המטפל, בין היתר, דרך קבוצה לימודית שעוברת ביחד מסלול לימודים, המשנה חיים מקצועיים ואישיים בליווי צוות המורים של המכון, זוהי מתנה גדולה עבור חברי הקבוצה ועבור המכון.

 

מטרת התכנית

הכשרת אנשי מקצוע מתאימים להיות מטפלים משפחתיים וזוגיים מיומנים עם רקע תיאורטי ומעשי מקיף. 

ההכרה בחשיבות הטיפול המשפחתי והזוגי בכל העולם ויעילותו המרבית הביאה לכך שמטפלים אשר התמחו גם בפסיכותרפיה משפחתית וזוגית הם מהמבוקשים ביותר בכל שירותי בריאות הנפש, הרווחה, החינוך, הקהילה, הרפואה והמשפט.

לבוגרי התוכנית תהיה הכרות עם משפחות וזוגות מגוונים ועם מודלים שונים של התערבות, כמו גם הכרות עם עבודתם של טובי המאסטרים בעולם ושל מנחים בכירים במכון. יעודינו להעמיד תלמידים מלאי סקרנות וענין להמשך התקדמות התחום בארץ ובחו"ל.

קהל היעד

בעלי תואר שני טיפולי (או לקראת סיומו) במקצועות טיפוליים כגון פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, ייעוץ חינוכי, טיפול בהבעה ויצירה, טיפול באומנויות, רפואת משפחה וקרימינולוגיה קלינית המעונינים בהסמכה בטיפול משפחתי וזוגי. הקבלה לתוכנית לאחר ראיון אישי/קבוצתי.

התכנית עונה על כל הקריטריונים של "האגודה לטיפול משפחתי וזוגי" (למעט צבירת שעות התמחות) ומוכרת כחלק מההסמכה ל"האגודה לפסיכותרפיה ממוקדת".

המועמדים ללימודים מתבקשים לבדוק בקפדנות את הקריטריונים להסמכה של "האגודה הישראלית לטיפול במשפחה" ואת הכרת האגודה בלימודיהם הקודמים. מכון שינוי אחראי לתוכנית הלימודים אך אינו אחראי לודא שהמועמד עומד בקריטריונים של האגודה.
לבדיקת הקריטריונים להסמכה של האגודה לחצו כאן.

ישנה אפשרות להתמחות מעשית (סטאז') והשלמות הדרכה להסמכה במסגרת המכון.

 

תלמידים בעלי רקע ונסיון מתאים יוכלו להמשיך לשנת התמחות מעשית נוספת במכון עם סיום התוכנית.

שיתוף:

תכניות הכשרה נוספות

התכנית המתקדמת לפסיכותרפיה "ממוקדת שינוי"™

התכנית מכוונת לאנשי מקצוע מתקדמים השואפים לפתח חשיבה טיפולית ייחודית ויצירתית, עולם מושגים מגוון, מיומנויות טיפול מתקדמות וטכניקות "ממוקדות שינוי", אשר יגבירו באופן משמעותי את האפקטיביות, הביטחון וההנאה בעשייה הטיפולית שלהם. היא מיועדת לאלה אשר מעוניינים להבין לעומק איך באמת מתרחשים תהליכי שינוי במהירות בטיפול וללמוד לעשות שימוש מרבי ב"עצמם" כמטפלים ייחודיים.

התוכנית השלמה להכשרת מדריכים בטיפול משפחתי וזוגי

התכנית מיועדת להכשיר מטפלים מוסמכים לקראת הסמכה להדרכה באופן פרטני, קבוצתי ולהדרכה חיה.

תכנית ההכשרה לקראת הסמכה כמטפלי אימאגו

מטרת התכנית הינה הקניית ידע מעמיק בגישת האימאגו, תוך לימוד מיומנויות והתנסות חיה של השימוש בכלי הדיאלוג השונים, המאפשרים לטיפול הזוגי להיות מעמיק, חוויתי, וקצר טווח.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
דילוג לתוכן