האקומי- סדנת מבוא למטפלים

אמנות הריפוי: שילוב mindfulness (קשיבות) בפסיכותרפיה

 סדנת מבוא למטפלים

מרצה ומנחה: מר רוב פישר, M.A, מנהל שותף ומורה בכיר בHakomi Institute of California

 תומכת הוראה: גב' קרן צרפתי, M.A, מורה ומטפלת מוסמכת, האקומי ישראל

יום ראשון, 3.5.15 בין השעות 15.00-20.00

קיסריה

בעשורים האחרונים, אנו עדים להרחבת תשומת הלב המערבית ל-mindfulness כדרך לחיים מלאים וקשובים יותר. ההתעניינות ביישום הmindfulness  ככלי טיפולי בתחומי הפסיכותרפיה ודרכי הריפוי, החלה בסוף שנות השישים. שם החלו מתפתחות התפיסות מבוססות הקשיבות כפועל יוצא מהפסיכותרפיה ההומניסטית. על רקע זה החלה להיבנות פסיכותרפית האקומי ככלי טיפולי.

התמה המרכזית המובילה בפסיכותרפיה מוכוונת קשיבות היא, כי כל הליך טיפולי, עשוי להיות יעיל יותר, אם הוא ממוקד ב"כאן ועכשיו" של המטופל, בחוויה המיידית המעוגנת בגוף, ובקשר עם המטפל.

האקומי כגישת פסיכותרפויטית מתבססת על התבוננות מודעת (mindfulness ), כנתיב לגילוי והבנה עצמית, ריפוי וגדילה, תוך התנסות עכשווית: מחשבות, רגשות, תחושות גוף, דחפים ונרטיבים שונים, המהווה שער לחומר לא מודע. כך יוצרת הגישה דרך עדינה ועוצמתית לגעת "חומרי הליבה" של המטופל ויוצרת קשר עם המימדים השונים של קיומו.

הסדנה תפגיש את משתתפיה בעקרונות הגישה, בכלים הראשוניים והפרקטים להעמקה וטרנספורמציה.

הסדנה תינתן בשפה האנגלית. לכל מי שזקוק, ינתן תרגום "כאן ועכשיו". אין מקום לדאגה.

 

היכן ומתי

יום ראשון, 3.5.15, בין השעות 15.00-20.00, המרכז הימי קיסריה

על המנחה

מר רוב פישר הינו מורה בכיר להאקומי ממכון האקומי קליפורניה ומטפל זוגי ומשפחתי המתגורר בקליפורניה. הוא המחבר של  Experiential Psychotherapy With Couples, A Guide for the Creative Pragmatist ושל מספר פרקים ומאמרים שפורסמו ברחבי העולם בנושאי טיפול זוגי והשימוש הפסיכודינמי במיינדפולנס, במקורות כגון: Psychotherapy Networker, The Therapist, The Journal Of Couples Therapy, The USA Body Psychotherapy Journalונוספים.

rob

מר פישר תומך בשימוש במיינדפולנס וחווית ה"כאן ועכשיו" בפסיכותרפיה ומלמד במספר תוכניות מוסמך באוניברסיטאות JFK  ו- CIIS  שבקליפורניה. כאחד ממפתחי תוכנית התעודה מיינדפולנס וחמלה בפסיכותרפיה ב CIIS, הוא מפגיש כמה מהמובילים בשדות של מיינדפולנס ופסיכותרפיה, באחת התוכניות היחידות הנלמדות בארה"ב שמלמדת לא רק כלים פסיכותרפויטים, אלא שעוזרת למשתתפים לפתח את המרחב הפנימי שלהם.

מר פישר מציג בכנסים וסדנאות ברחבי ארה"ב ובהן CAMFT, USABP, The Psychotherapy Networker ,The Relationship Council בתור עמית, מומחה, או נואם מרכזי. הוא מורה בכיר של האקומי- פסיכותרפיה התנסותית מבוססת מיינדפולנס, וחבר הנהלה של מכון האקומי בקליפורניה.